חדשות בארץ

חשש בעזה: ישראל תחזור למדיניות החיסולים

התקשורת הערבית דיווחה שארגוני הטרור בעזה העלו את רמת הכוננות, לרמה הגבוהה ביותר. אתמול הודיע הקבינט הביטחוני שהתקבלו "שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם"

מחבלי ג'יהאד איסלאמי בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)מחבלי ג'יהאד איסלאמי בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח הערב (רביעי) על כי ארגוני הטרור בעזה העלו את רמת הכוננות, לרמה הגבוהה ביותר. זאת עקב חשש שישראל תחזור למדיניות החיסולים הממוקדים.

על פי הדיווח מנהיגי הארגונים ודובריהם הודיעו כי הם "אינם חוששים" וכי אם יתרחש חיסול בשטח הרצועה ומחוצה לה, נגד בכירים מכלל הארגונים, "ההתנגדות תגיב בזירות שונות ובכללם גם מלבנון".

התקשורת הפלסטינית דיווחה על "עלייה משמעותית" באיסוף שמבצע חיל האוויר ברצועה. ארגון החמאס הנחה את "כוח הריסון" של הארגון להתפנות מהשטח הצמוד לגדר ההפרדה, מחשש לחיסולם. מאוחר יותר הכחיש החמאס את הפינוי בהודעה רשמית.

נציין כי בישראל רואים בחמאס ובג'יהאד האיסאלמי כמי שהכווינו את הפיגועים האחרונים. החשש בעזה נובע בעיקר מהודעת לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפורסמה אתמול לאחר הדיון הקבינט הביטחוני. על פי הודעה: "הקבינט קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם, והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון".

חלק מחברי הקבינט תמכו בדיון בפעולה צבאית רחבה בזירות השונות. גורמים במערכת הביטחון ציינו כי, ללא קשר לעמדת השרים, הם בוחנים את האפשרות לנקוט "צעדים ישירים" גם נגד גורמים שמכווינים פיגועי טרור. הכוונה בין היתר לחמאס בעזה ולרשות הפלסטינית.

בישראל מזהים עלייה במעורבות הפת"ח בפיגועים האחרונים. פעילות צה"ל למעצר מבוקשים ביו"ש, בהם בכירים בג'יהאד האסלאמי והחמאס, גברה ביומיים האחרונים.

דובר הפת"ח התייחס היום לכך ואמר: "מדיניות המעצרים היומיומית, הנהוגה על ידי ממשלת הטרור בגדה המערבית, לא ירתיעו את עמנו מלממש את זכותו לעימות ולמאבק עד לחופש ולעצמאות. הדרך היחידה לביטחון ויציבות היא נסיגה מהשטחים הכבושים, וכל המדיניות המאיימת שפתחה ממשלת נתניהו לא תעבוד".

תגיות:עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה