הרבנית חגית שירה

זה רק זבוב! ואת יכולה להחליט מה לעשות איתו

מי שחי את העבר ואת העתיד, הוא כמו מת. חיים זה כאן ועכשיו

אא

אולי הוא יבוא, אולי הוא יגיע, אולי הוא יראה, אולי הוא ירצה. מי? בעלך! כן, לגבר יש זמן, וזו האות י' שבמילה "איש", היא מסמלת עתיד – כשאנו רוצות להפוך מילה למילה עתידית, אנחנו נוסיף לה י' בהתחלה – יבוא, יגיע... וזה הגבר – עתיד! יהיה בסדר, מה הלחץ?

אישה, לעומת זאת היא הווה, וזו הה' שבאישה – הא זה כאן ועכשיו. בפרשת ויגש אומר יוסף למצרים: "הא לכם זרע וזרעתם...". הא זה הנה, כאן ועכשיו, יש לכם.

אומר דוד המלך בתהילים: לא המתים יהללו י-ה. מתים לא יכולים להלל, הם לא יכולים להודות. למה? מפני שלמתים יש עתיד ויש להם עבר, העתיד בעזרת השם בקרוב, בתחיית המתים, והעבר, העבר של המתים הוא החיים שחלפו ועברו להם. מה אין למתים? אין להם הווה, ולכן הם לא יכולים להודות ולהלל.

אחותי, לפעמים בחיים גם אנחנו כמו מתות. חיות, נושמות, הולכות – אבל תקועות. תקועות בעבר, היסטוריות, לא שוכחות, לא סולחות... מה היה, מה עשו לי, פגעו בי, איפה גדלתי... סוחבות על הגב פגיעות, כאבים ותסכולים, ושורפות ימים ארוכים ולפעמים שנים.

או... או שאנחנו כמו מתות. חיות, נושמות, הולכות, אבל תקועות בעתיד, הוא מדאיג אותנו כל כך – מה יהיה...? איך יהיה..? איך נקנה, איך נחתן, מה יהיה עם הבריאות... איך בכלל נשרוד? המדינה הזו, המצב הבטחוני, הכלכלי... דאגות העתיד מפסידות את ההווה, אחותי. חבל!

מי שחי את העבר ואת העתיד, הוא כמו מת. חיים זה כאן ועכשיו. חיים זה הרגע הזה!

אומרת הפרשה: "ראה אנכי נותן לפניכם היום... את הברכה". לחיות את היום, את הרגע הזה, זו ברכה.

ואת חייבת להבין – יש לך את זה, אישה. את במהותך הווה, את במהותך – הרגע הזה. אל תתני לרעשי הרקע הישנים לבלבל אותך, אל תתני לדמיונות העתיד לקלקל לך. כל אלה הם זבובים טורדניים, אבל הם רק זבובים!

את יודעת, לכל חיה יש זו החזקה ממנה, זו שיכולה להפיל אותה... חז"ל מסבירים נפלא שאין חיה בעולם שהיא בלתי מנוצחת. אפילו הפיל, שהוא ענק וגדול – מה מפיל את הפיל? זבוב! כן, זבוב קטן מזמזם לו בלי הפסקה ליד האוזניים, עף לו ליד העיניים, זזזזזזז... זזזזזזז.... בלי הפסקה, עד שהפיל משתגע. זזזזזזז... זזזזזז... הפיל, מרוב שיגעון, מתחיל לרוץ, והזבוב ממשיך... זזזזזזזז!!! מה שקורה לפיל לבסוף זה מזעזע. הוא נופל ונחבט, ומת מפצעיו. אבל זה רק זבוב...

אחותי, זה רק זבוב! את לא פיל חסר מחשבה, לך יש הכוח להתעלם, להמשיך קדימה או פשוט לקום ולעשות משהו – עכשיו. ולחיות.

תגיות:זבובהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה