חדשות בארץ

4 שנות מאסר לתושבת ערערה שסייעה לחמאס

איה עקל גייסה כספים לתושבי עזה אך במהלך פעילותה ייצרה קשר עם אנשי חמאס והעבירה להם מידע על תנועת צה"ל בעוטף. עקל: "רציתי לעזור לאנשים, לא הייתה מטרה לפגוע"

אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir /FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir /FLASH90)
אא

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) ארבע שנות מאסר על איה עקל, בת 35 מערערה, שהורשעה בעבירות ביטחוניות של סיוע חמאס ושיתוף פעולה נגד מדינת ישראל.

עקל, קלינאית תקשורת בהכשרתה, הייתה פעילה בעמותה בשם "לחשוב על האחר". העמותה גייסה כספים לטובת תושבי רצועת עזה שנזקקו לסיוע כספי-רפואי. על פי כתב האישום, במסגרת פעילות זו יצרה עקל קשרים עם פעילי חמאס, שהפעילו אותה, בהסכמתה ובידיעתה, למטרות איסוף מידע, גיוס כספים וציוד.

מחקירתה עלה כי במהלך שנת 2017 הכירה עקל את מוחמד פלפל, פעיל חמאס, על רקע סיוע שהגישה לו במהלך אשפוז בתו בבית חולים בשכם. פלפל סיפר לה על פעילותו במסגרת תפקידו הבכיר בזרוע הצבאית של החמאס.

התביעה ציינה בבית המשפט כי "החל משלב זה, ובמשך כשנתיים עד למועד מעצרה, היא הסכימה לבצע משימות שונות שהטיל עליה פלפל, שידעה כי הוא פעיל בכיר בזרוע הצבאית של החמאס. במשך כשנתיים העבירה עקל לפלפל סכומי כסף על בסיס חודשי, בסכום כולל של 100 אלף שקלים. פלפל אמר לה כי הכסף מחולק על ידו לפעילות הזרוע הצבאית, לחולים ברצועה ולמקרים דחופים - לצרכים רפואיים או לצורכי פעילותו בארגון".

כמו כן, פעיל החמאס דרש מעקל לרכוש כ-30 מעילים מחנות בגדי עבודה בשכם. לפי כתב האישום, "הנאשמת הבינה מפלפל שהמעילים מיועדים ל'אנשים שלו' - בכירים בזרוע הצבאית. היא דאגה לרכישת המעילים באמצעות מתנדבים שלא ידעו אודות ייעודם, כשהיא מציגה בפניהם מצגי שווא כאילו המעילים מיועדים לנזקקים ברצועה".

עקל הורשעה בשתי עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מספר עבירות של איסור פעולה ברכוש טרור, ניסיון לפעולה ברכוש טרור, קשר לפעולה ברכוש טרור ובקבלת דבר במרמה. לצד ארבע שנות המאסר נגזרו על עקל גם שנת מאסר על תנאי וקנס בסך 24 אלף שקלים.

טרם הקראת גזר הדין אמרה הנאשמת: "לא הייתה לי שום מטרה לפגוע בשום דבר. התקופה הזו גרמה נזק ממש גדול למשפחה שלי וגם הפסיקה את כל הדברים הטובים שהיו. אני לא רוצה לחזור על דברים שיגרמו לעוד דברים כאלה".

השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבאום כתבו בגזר הדין כי "אין חולק אודות חומרת מעשי הנאשמת. מה שהחל כפעילות הומניטרית חיובית התדרדר במהרה לקשרים פסולים ומסוכנים עם גורמים המשויכים לארגוני טרור. העובדה שקשריה של הנאשמת עם הגורמים לעיל החלו על רקע פעילותה ההומניטרית, מתגמדת נוכח מעשיה".

תגיות:בית משפטטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה