חדשות בארץ

חשש: מידע אישי של מיליוני ישראלים עלול לדלוף לרוסיה

האופוזיציה ברוסיה דיווחה כי החל מ-1 בספטמבר יזכו שירותי הביטחון ברוסיה לכל המידע בשרתי חברת "יאנדקס". בישראל מפעילה החברה את שירותי "יאנגו" ו"יאנגו דלי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כלי התקשורת "מדוזה", המזוהה עם האופוזיציה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, פרסם היום (שלישי) שכל המידע על לקוחות של חברת הנסיעות והמשלוחים "יאנגו" צפוי להיות מועבר לידי שירות הביטחון הכללי ברוסיה. כתוצאה מכך, מידע על כל מי שהשתמש אי פעם בשירות המוניות של "יאנגו", שירות השכרת הקורקינטים Wind ושירות משלוחי המזון "יאנגו דלי", עשוי ליפול לידיים עוינות. כך דווח בחדשות 12.

מדובר במידע הנמצא על שרתי חברת "יאנדקס", המפעילה את "יאנגו", ושרתיה ממוקמים בתחום השיפוט של הפדרציה הרוסית. בחודש יולי חתם ראש הממשלה הרוסי מיכאיל מישוטין על הצו שמאפשר את העברת המידע לידי שירות הביטחון הרוסי.

בחודש יוני 2022 השב"כ והמוסד אסרו על עובדיהם להשתמש באפליקציות של החברה, שזכתה לכינוי "גוגל הרוסית". על רקע החשש מדליפת המידע שבשרתי החברה, מדינות רבות ברחבי העולם אסרו לאורך התקופה האחרונה על החברה להמשיך ולפעול בתחומן.

מקסים כץ, עיתונאי שנמלט מרוסיה במהלך המלחמה באוקראינה, אמר ל-N12 שברוסיה רגילים להשתמש במידע של שרתי חברת "יאנדקס", כדי להשיג מודיעין על פעילים פוליטיים ומטרות דומות נוספות. "ברוסיה ידענו תמיד שאם אתה חלק מהאופוזיציה אתה לא יכול להשתמש באפליקציות של יאנדקס, לפחות לא על שמך".

לדברי כץ, "למודיעין הרוסי תהיה בקרוב גישה לכמעט כל אזרחי ישראל, הם ידעו איפה הם גרים, לאן הם נוסעים, איפה הם עובדים, ואם יהיה להם איזה אינטרס באיזה אזרח ספציפי, הם יוכלו לפגוש אותו מחוץ לבית שלו, זה מה שהם עשו ברוסיה".

מחברת יאנגו בישראל נמסר בתגובה: "לרגולציה הרוסית שום השפעה או יכולת להשפיע על פעילותה הבין-לאומית של יאנגו בכלל, ושל יאנגו ישראל בפרט, המאוגדת בישראל והיא חברה ישראלית. יאנגו ישראל פועלת על פי סטנדרט אבטחת הפרטיות הגבוה ביותר בעולם, על פי פרוטוקול GDPR, העולה אף על התקן הישראלי. אין שום מידע על לקוחות המועבר לרשויות הרוסיות כיום, ולא יהיה כזה גם בעתיד".

 

 

תגיות:רוסיהביטחון מידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה