בריאות ותזונה

קבלו 5 טיפים: כך תבחרו את האבטיח המושלם

האבטיח הוא אחד מסמלי הקיץ, אבל איך תדעו איזה אבטיח לקחת והאם הוא מתוק? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור אותו

  • כ' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אין ספק כי האבטיח והמלון הם סמלי הקיץ הישראלי. בחום הישראלי הכבד חשוב להרבות בשתיית מים על מנת לצנן את הגוף, אבל זה לא חייב להיות מים רגילים - באבטיח ובמלון תוכלו למצוא כ-90% מים מתוקים. זו אחת הסיבות שבזכותה נשמר להם מקום בטוח בקופסת הפירות שלוקחים לים. אבל השאלה הגדולה היא איך תדעו לבחור אותם נכון? מומחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר מסבירים:

האבטיח צריך להיות בעל גוון מט, צבע מבריק וחיוני מעיד על חוסר בשילות. צבע דהוי מעיד על אחסון ממושך שלרוב פוגם באיכות הפרי. לגבי המלון, חשוב שיהיה בעל גוון כתמתם, כדאי שצבע הקליפה יהיה אטרקטיבי, רענן ואחיד. אם מדובר בזן מרושת- שימו לב שהרישות מלא לאורך כל הפרי.

כמה כתמים מופיעים על האבטיח? על כל אבטיח ישנו כתם בהיר אחד הכרחי, שנוצר באזור המגע של האבטיח עם הקרקע. אם אתם מזהים כתמים נוספים, צהובים או דהויים, דעו כי מדובר באבטיח שחווה חשיפה מאוד ממושכת לשמש, אשר גורמת לירידה באיכותו.

הביטו על העוקץ של הפרי - עוקץ ירוק ורענן מעיד על פרי טרי. ככל שהעוקץ יבש יותר, כנראה שהוא פחות טרי ונקטף לפני מספר רב יותר של ימים. במלון חשוב שיהיה עוקץ המעיד על חיי מדף ארוכים. מלון ללא עוקץ מעיד על בשלות יתר ותסיסה.

געו בפרי ונסו להרגיש עד כמה הוא גמיש. בחרו אבטיח או מלון מוצקים ככל הניתן, גמישותם מעידה על אחסון ממושך הפוגם באיכות הפרי.

וכיצד הוא נראה? בחרו פרי סימטרי ככל הניתן, עגול או אובלי. מבנה זה מעיד על התפתחות תקינה של הפרי ומבטיח שלא יופיעו חללים בתוך ציפת הפרי. אם כי באבטיח חללים מסוג זה אופייניים יותר לחודשים מרץ–אפריל, המהווים את פתיחת עונת האבטיח. במלונים בעלי רשת, הרשת צריכה להיות מלאה וצפופה.

תגיות:אבטיחבחירת אבטיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה