חדשות יהדות

השחקן ההוליוודי שאביו היה נאצי - קיבל פרס ממוזיאון השואה. זו הסיבה

השבוע העניק מוזיאון השואה בלוס אנג'לס פרס מיוחד לשחקן ההוליוודי ארנולד שוורצנגר, שנולד לאב נאצי. זו הסיבה

אא

לסיפור הוליוודי מעין זה, נדמה שאפילו 'הוליווד' לא הייתה מוכנה: מוזיאון השואה בלוס אנג'לס העניק פרס 'אומץ' לשחקן ארנולד שוורצנגר - על פעלו למען ההסברה נגד האנטישמיות בעולם. 

הבחירה בשוורצנגר היא לא מקרית: שוורצנגר הוא בן לנאצי שהתנדב מרצונו לחיל הנאצי והשתתף במצור על לנינגרד. "אבא שלי, כמו מיליוני גברים אחרים, נשאב לתוך מערכת מתודלקת בשנאה, שפעלה בחסות שקרים ומרמה", אמר שוורצנגר באחד הראיונות שנעשו עמו, בתקשורת האמריקנית. 

לדברי שוורצנגר (76), שהפך לסמל למאבק באנטישמיות ברשתות החברתיות, וכמושל קליפורניה בעברו - לא פעם יצא קבל עם ועדה נגד גילויי אנטישמיות במדינתו, אמר כי כיום הוא רואה את השקר הנאצי הגדול, מעצם ההתבוננות באביו. "ראינו לאן זה הוביל. ראיתי מקרוב כמה שבור היה האדם הזה. כל הזוועות שקרו. כמה מיליוני אנשים היו צריכים למות, כשבסוף הם סיימו בצד המפסיד".

פרס ה'אומץ' של מוזיאון השואה בלוס אנג'לס, כשמו כן הוא - מכתיר אנשים ש'הלכו כנגד הזרם' והיוו סמל גבורה בנוף שבו גדלו. כמי שגדל לאב נאצי, שוורצנגר יכל לדבר אחרת לגמרי, ולעשות מעשים אחרים לגמרי אך הוא ממשיך ביתר שאת להילחם בפשעי שנאה, ואשתקד אף ביקר במחנה ההשמדה אושוויץ ותיעד את המסע שלו לשם. 

"הפרס ניתן לו כאות על מחויבותו האישית למלחמה באנטישמיות, דווקא כבנו של קצין נאצי", אומרים כעת במוזיאון השואה. 

במסגרת המאבקים שלו, שוורצנגר אף פרסם דו"ח שנתי של פשעי שנאה בקליפורניה, שבו הראה כי היהודים הם המטרה מספר אחת לתקיפות על רקע דתי. זה מתחיל מתקיפות מילוליות, השמצות, קללות והעלבות וממשיך לתקיפות בגוף ורכוש - מקרים שנמצאים במגמת עלייה, ובמספרים ששוורצנגר מנסה להוריד. "ברור שככל שנלך לכיוון ליברלי יותר בנושאים הסוציאליים שלנו, הצד השני יכעס יותר ותהיה גם יותר נשאה. שנאה עשויה לבעור בלהט ולספק תחושה ריגעית של עוצמה, אבל בסופו של דבר, היא מכלה את כל מה שהיא ניזונה ממנו ושוברת אותך", הוא מסכם. 

 

תגיות:קציןנאציארנולד שוורצנגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה