חדשות בעולם

דרמה בארה"ב: טראמפ מואשם בניסיון הפיכת הבחירות ב-2020

הנשיא לשעבר הואשם ב-4 סעיפים, בהם ניסיון לשבש את תוצאות הבחירות לאחר ההפסד לג'ו ביידן. במטה שלו תקפו: "הרדיפות אחריו - כמו בגרמניה הנאצית. ציד מכשפות". סגנו לשעבר, מייק פנס, טוען: הוא לא ראוי לשמש נשיא

  • ט"ו אב התשפ"ג
טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

בתוך ארבעה חודשים הוגש כתב אישום שלישי נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. טראמפ הואשם הלילה (בין שלישי לרביעי) בניסיון להפוך את תוצאות הבחירות בשנת 2020, לאחר שהפסיד לנשיא ג'ו ביידן. כמו כן, הוא הואשם בקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול בינואר 2021. בעקבות פרסום כתב האישום, במטה הקמפיין של הנשיא לשעבר תקפו וטענו כי "הרדיפות אחריו - כמו בגרמניה הנאצית". מנגד, סגנו לשעבר של טראמפ, מייק פנס, יצא נגדו וטען כי הוא לא ראוי להיות נשיא.

כתב האישום כולל 45 עמודים. טראמפ מואשם ב-4 סעיפים שונים, בהם שיבוש עדויות, קשירת קשר לביצוע הונאה, קשירת קשר נגד זכויות אזרחים ושיבוש וניסיון שיבוש הליך רשמי. הוא יתייצב מחר בפני השופטים בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, וינסה להגן על עצמו.

כתב האישום הזה הוא השלישי שמוגש נגד טראמפ בתוך ארבעה חודשים. רק לפני כחודשיים הואשם בפרשת המסמכים המסווגים ובאפריל - בפרשת תשלום דמי שתיקה. יש לציין כי טראמפ הוא המועמד המוביל לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, כך לפחות לפי הסקרים. יש לו רוב מוחץ של 54%, כשאחריו נמצא מושל פלורידה רון דסטנטיס, עם 17% בלבד.

ממטה הקמפיין של טראמפ נמסר: "משפחת הפשע ביידן ומשרד המשפטים משתמש בנשק שלהם להתערב בבחירות לנשיאות 2024, שבהן טראמפ הוא המועמד הבלתי מעורער, ומוביל בפערים ניכרים". עוד הוסיפו: "האישום הוא התערבות בבחירות! הרדיפה אחריו מזכירה את גרמניה הנאצית בשנות ה-30, את ברית המועצות לשעבר ומשטרים אוטוריטריים ודיקטטוריים אחרים. תמיד הוא פעל על פי החוק והחוקה, עם עצות מהרבה עורכי דין מוכשרים. ציד המכשפות הזה ייכשל וטראמפ ייבחר מחדש לבית הלבן כדי שיוכל להציל את ארצנו מההתעללות, חוסר היכולת והשחיתות שעוברים בעורקי ארצנו ברמות שטרם נראו".

מייק פנס, סגנו של טראמפ לשעבר, צייץ: "כתב האישום הזה הוא תזכורת חשובה - מי שעובר על החוקה לא צריך להיות נשיא ארצות הברית לעולם. ב-6 בינואר 2021 טראמפ דרש ממני לבחור בינו לבין החוקה - בחרתי בה ותמיד אעשה זאת. המדינה שלנו חשובה יותר מאיש אחד".

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןכתב אישוםמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה