חדשות בארץ

לקראת הסכם נורמליזציה עם סעודיה: ראש המוסד ביקר בחשאי בארה"ב

דדי ברנע נפגש בחשאי עם בכירים בבית הלבן ועם אנשי סוכנות הביון האמריקנית. דן עימם בהצעות של ארה"ב לקיום משא ומתן עם השלטון הסעודי

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ראש המוסד דדי ברנע ביקר בחשאי בוושינגטון לפני כשבועיים, וקיים שיחות עם בכירים בבית הלבן ובסוכנות הביון האמריקאית, בנוגע למאמצים של ממשל ביידן לקדם הסכם עם בין ארצות הברית לסעודיה שיכלול גם נורמליזציה ביחסים עם ישראל. כך דווח היום (שני) בוואלה.

האמריקנים ממשיכים בתקופה האחרונה לנסות לפתור מספר מחלוקות שיש בינם לבין בית המלוכה הסעודי. במיוחד לאור העובדה שסעודיה הגיעה לכמה הסכמים מול איראנים והעוינות בין שתי המדינות פחתה.

במסגרת המאמצים להגיע להסכמות עם סעודיה, בעיקר בתחום הביטחון והכלכלה, העלה ממשל ביידן גם הצעה לנרמול היחסים בין סעודיה לישראל.  מאחר והסעודים מתנים הסכם עתידי עם ישראל בוויתורים נרחבים של ממשלת נתניהו לפלסטינים, האמריקנים בודקים מספר נושאים.

מקורות אמריקנים אמרו כי ראש המוסד נפגש בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, לפני שזה יצא לביקור בסעודיה. כמו כן, ברנע נפגש גם עם יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגרק, ועם יועצו של ביידן לנושא אנרגיה עמוס הוכשטיין.

ברנע דן בסוגיה הסעודית גם עם ראש שירות הביון בארה"ב, ביל ברנס, לצד נושאים נוספים כמו האיום האיראני.

תגיות:סעודיהנורמליזציהדדי ברנע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה