חדשות בארץ

נתניהו על מנהיגי המערב: "מעולם לא הגבתי על ויכוחים פנימיים בדמוקרטיות אחרות"

בראיון שהעניק לרשת פוקס ניוז התייחס ראש הממשלה לביקורת שהשמיעו כמה מנהיגים במערב על הנעשה בישראל: "בארה"ב יש מחלוקת סביב בית המשפט העליון, אבל אני לא מעוניין להגיב על זה"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

היום ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין (שני) לרשת פוקס ניוז האמריקנית והתייחס בין היתר לביקורת ולדעות שהשמיעו כמה מנהיגים במערב, כולל בארה"ב, על הנעשה בישראל.

לדברי נתניהו, "אני בתפקיד 16 שנים, ומעולם לא הגבתי על ויכוחים פנימיים בדמוקרטיות אחרות. מנהיגים אחרים יכולים לבחור לעשות את זה. לכולם יש דעה על ישראל, אין להם דעה על הזכויות בצרפת או ההפגנות שם, או הוויכוחים שמתנהלים במדינות אחרות".

"יש ויכוח גדול בין בית המשפט העליון לרשות המבצעת בארה"ב. אני לא מעוניין להגיב על זה, אבל אנשים בוחרים להגיב על שלנו. זה בסדר, אנחנו נקבל את ההחלטות שלנו. במדינות דמוקרטיות ריבוניות, הממשלה הנבחרת על-ידי העם מקבלת את ההחלטות, וכך זה יהיה בישראל. מה שאנחנו עושים זה לא להחליש את הדמוקרטיה הישראלית, אלא לחזק אותה", הוסיף.

נתניהו נשאל מה המניעים של מתנגדי המהלכים שמובילה ממשלתו וענה: "יש כאן כמובן פוליטיקה, אבל גם חוסר הבנה של הדמוקרטיה. צריך איזון נכון בין הרשויות בכל מדינה. בישראל האיזון הופר ואנחנו מנסים לשחזר אותו. לא יכול להיות שנבחרת ממשלה והיא לא זו שמחליטה. לא יכול להיות ששופטים שלא נבחרו על ידי הציבור יקבעו במקום הממשלה".

בהתייחסו להמשך ההידברות עם האופוזיציה בבית הנשיא אמר נתניהו: "האופוזיציה נלקחה בשבי על ידי מיעוט קיצוני שמארגן את המחאות נגד הרפורמה המשפטית שלנו, אבל אני עדיין מנסה להשיג הסכמות נרחבות בנוגע לקידום מהלכי הממשלה, בנושא השינויים במערכת המשפט".

תגיות:דמוקרטיהישראלבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה