חם ברשת

אברי גלעד למסעדנים: "את יום השואה אתה מכבד? למה? גם זה לא היה בימיך"

אברי גלעד פרסם פוסט ופנה למסעדנים שהחליטו לפתוח את עסקיהם בערב תשעה באב. הפוסט זכה לעשרות אלפי לייקים ואלפי שיתופים

גלעד, תמונת ארכיון (צילום: אורן נחשון, פלאש 90)גלעד, תמונת ארכיון (צילום: אורן נחשון, פלאש 90)
אא

איש התקשורת אברי גלעד פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא פנה למסעדנים שהחליטו לפתוח הערב (ערב תשעה באב) את העסקים שלהם כרגיל. כך הוא כתב:

"מסעדן תל אביבי יקר, כשאתה פותח הערב את העסק שלך בהתרסה, אתה לא שונה בכלום מאותו חרדי שאתה נוהג לצקצק כשאתה רואה אותו לא עומד בצפירה. יודע מה, אתה אפילו יותר גרוע, כי הוא אולי אומר פרקי תהילים כמנהגו, ואינו מקיים דברים שבעיניו הם מנהגי גויים, ואילו אתה פשוט מתעלם מהיום הזה, כאילו זה סתם יום שהדתיים צמים בו בשביל הכיף.

תשעה באב אינו חג דתי. הוא ציון לאומי. בתאריך הזה הובסנו כעם וגלינו מארצנו. בתאריך הזה נוצר כאב כה חריף, שניתן לומר שכל אחד מאיתנו נושא שאריות ממנו עד היום. אני מדמיין מה הרגישו אבות אבותי בירושלים לפני 1950 שנה ביום הזה, איזו זוועה הם עברו... ואיבוד הבית לדורות. כמה מכל הצער הזה עבר אלי בצורתו הגולמית ומשפיע על נפשי עד היום? רק יכול להעריך.

חבר, את יום השואה אתה כן מכבד? למה? זה גם לא היה בימיך. אז תשעה באב זה כמו יום השואה אבל לפני יותר זמן. מה הטווח שאתה כן מציין ומה לא? וילדיך, מה יקרה כשהם ירצו לפתוח את המסעדה שירשו ממך ביום השואה? תתנגד? תעודד?

תבין, אתה לא צמח הידרופוני שמוגש למנה ראשונה אצלך במסעדה. יש לך שורשים באדמה הזאת, והם עתיקים, והם ראו חורבן נוראי ואתה בא להתנתק מהם. האם אתה חושב שכצמח אתה מרוויח מהניתוק הזה? בעיני אתה רק נהיה יותר חלש, קל לתלישה. תלוש".

גלעד סיים את הפוסט בנימה אישית: "אני לא איש דתי בכלל. אני לא צם. צומות לא מדברים אלי. אבל מנהגי אבלות מינימליים כן, וכבוד למורשת שלי בוודאי שכן. ולמי אתה תוקע אצבע בעין כשאתה פותח הערב? לעצמך. תבלה".

תגיות:אברי גלעדויראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה