חדשות בארץ

בית הדין לעבודה הורה לרופאים להפסיק מיד את השביתה

ההסתדרות הרפואית הכריזה הבוקר על שביתה בת יום אחד, במחאה על אישור חוק עילת הסבירות. בית הדין קיבל את עתירת משרד הבריאות, והוציא צו מניעה: "לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בחולים"

צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

בית הדין האזורי לעבודה בבת ים קיבל בצהריים (שלישי) את עתירת משרד הבריאות, והורה על עצירת השביתה במערכת הבריאות, שהחלה הבוקר.

שופטי בית הדין הורו לרופאים לחזור לעבודה תוך שהם מציינים בהחלטתם: "אנו סבורים כי שביתה מחאה בת שעתיים יש בה כדי לממש את זכות המחאה, אולם לא מעבר לכך. בפועל השביתה נמשכת כבר יותר משבע שעות, וזו אחת התוצאות של היציאה לשביתה ערב ההכרזה עליה. אנו מורים על חזרה מיידית לעבודה של כל שירותי הבריאות ששבתו היום, ולצמצם ככל האפשר את הפגיעה במטופלים ובחולים".

ההסתדרות הרפואית הכריזה אתמול על השביתה במחאה על אישור חוק צמצום עילת הסבירות. בשל כך בתי החולים פעלו מאז שעות הבוקר במתכונת חירום, ולהוציא את חדרי המיון שפעלו רגיל, החולים התקבלו לטיפול רק במכוני הלב, הדיאליזה ובמכונים לטיפול בחולי סרטן.

מאות רופאים ברחבי הארץ הביעו כעס על החלטת ההסתדרות הרפואית והתייצבו לעבודה, מאחר ולטענתם יש להפריד את הפוליטיקה מהשירות הרפואי. קופות החולים עבדו היום כרגיל והרופאים התייצבו לעבודה.

שר הבריאות משה ארבל מסר לאחר פסיקת בית הדין: "אני מברך את בית המשפט על ההחלטה הראויה למנוע את ההשבתה של מערכת הבריאות. שוב הוכח שזכויות אדם של כל האזרחים, אלו שתומכים ברפורמה ואלו המתנגדים לה, עומדות גם לנגד עיני השופטים. על כולנו לפעול יחד לבריאות אזרחי המדינה כולם, ללא הבדל דת, גזע, מין, לאום ועמדה פוליטית כל שהיא".

תגיות:שביתת הרופאיםבית הדין לעבודהמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה