חדשות בארץ

בעקבות סגירת מרכזי המסחר באופן חד צדדי: בעלי עסקים נערכים לתבוע

שוכרי החנויות במרכזים המסחריים טענו כי בעלי הקניונים כפו על סגירה, ולא הציעו להם פיצוי: "הם פגעו בפרנסה שלנו". רמי לוי, שהורה לפתוח את הסניפים במתחמי ביג: "מה שהם עושים זה דיקטטורה"

(צילום: Ayal Margolin / Flash90)(צילום: Ayal Margolin / Flash90)
אא

קבוצת עזריאלי היא אחת מחברות פורום העסקים, שהשביתה היום (שני),באופן חד צדדי, את הפעילות במרכזי המסחר שלה, ובכך פגעה למעשה בבעלי העסקים. בעקבות הצעד, הודיעו בעלי עסקים שהם מתארגנים להגיש תביעה נגד בעלי עזריאלי.

פורום העסקים בחר לנעול את שערי המרכזים המסחריים על רקע חקיקת הרפורמה המשפטית. מלבד עזריאלי, גם מרכזי הקניות ביג נעלו את השערים וחסמו את הכניסות לחניונים. בהמשך היום הודיעו החברות שהן מאפשרות לבעלי העסקים לפתוח את החנויות, אבל ניתקו את מערכות החשמל, הפסיקו אתל פעולת המעליות, שחררו את האבטחה ועוד. רבים מבעלי העסקים התקשו לפתוח, מאחר שכבר הודיעו לעובדים שהחנות סגורה.

רמי לוי, שהודיע כי לא ישבית את הפעילות שלו במרכזי הקניות בהם הוא מחזיק סניפים, מאחר ולדבריו מדובר בעסק חיוני לציבור, הגיב על סגירת מתחמי ביג: "מה שהם עושים זה דיקטטורה. הם עושים מעשה שלא יעשה. אני מכיר את הדעות שלהם והם מכניסים את הפוליטיקה לעסקים וזה לא חוקי".

יעקב הלפרין, מבעלי רשת אופטיקה הלפרין, אמר בראיון לרדיו 103FM: "אני חי פה המדינה, עשיתי צבא, ואני משרת את מדינת ישראל בתשלום מיסים של קרוב ל-1,000 עובדים שאני מעסיק. לא אתן שאחרים יגידו לי בבוקר שאני לא פותח, ובלילה שאני כן פותח. אני מעסיק 1,000 משפחות ומפרנס אותן וצריך לתת להן דין וחשבון".

שוכרי החנויות במרכזים המסחריים טענו כי בעלי הקניונים כפו על סגירה, ניתקו חשמל ולא הציעו להם כל פיצוי: "הם כפו עלינו לא לעבוד. פגעו בפרנסה שלנו. אבל בטח על תשלום דמי השכירות הם לא יוותרו".

ח"כ עמית הלוי מהליכוד הגיש הבוקר הצעת חוק, לפיה יהיה ניתן לתבוע נזק שנוצר בעקבות שביתות לא מוגנות: "ראשי המשק, איגודים מסחריים ואיגודי עובדים לא יחזיקו את אזרחי ישראל בני ערובה ולא ימנעו מהם שירותים, רק לשם קידום ההשקפה הפוליטית שלהם. הצעת החוק שהגשתי היום, תאפשר לכל אחת ואחד מכם לתבוע נזק שנגרם לו בגין השביתה או ההשבתה הלא חוקית, כמו זו של היום".

תגיות:שביתהבעלי עסקיםביגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה