פורום מומחיות

למה הוויכוחים שלנו הופכים למריבות?

כשריב קטן הופך מהר מאוד למריבה, זה מלמד על זוגיות שברירית מאוד. אז מה עושים?

  • ו' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו נשואים 14 שנה, ולעיתים, בדרך הטבע, מתעוררים חילוקי דעות בינינו. הבעיה היא שזה מתפתח למריבה ולריחוק. כיצד אפשר למנוע זאת?

את ההכנות למלחמה, כך נהוג לומר, עושים דווקא בעתות השלום.

זוגיות טובה ואיכותית נמדדת ביכולת שלה לשאת משברים ולהתמודד מולם כשהם מופיעים. לכן חשוב כל העת לטפח ולשמר את היחסים הזוגיים מתוך הערכה וכבוד הדדיים, משום שכאשר יתגלעו ויכוחים, או כאשר הזוגיות תימצא בעתות משבר, יהיו לה מספיק כלים לצלוח אותו.

כשריב קטן הופך מהר מאוד למריבה, זה מלמד על זוגיות שברירית מאוד, חסרת תשתית חזקה, כזו שמחברת בין אנשים בצורה פנימית ועמוקה.

האותיות מ' וה' שהפכו ריב למריבה יוצרות בחיבורן את המילה "מה"... זו מילת שאלה, מילה של ספק, של ביטול. אם לרוב זו התחושה שאני מקבל מבן זוגי – הרי שאני חש בחוסר חיבור עימו, רואה אותו כמאיים על מקומי ולא ככזה שמפנה חלל להימצאותי.

על כן באי ההסכמה הראשונית שלו כלפי, התחושה הפנימית והתת-הכרתית הזו עולה בי, ואת הריחוק הנפשי שהוא אינדיקציה לה אני מתרגם גם לריחוק פיזי.

יוצא שלא באמת הריב הקטן הוא הבעייתי כאן, אלא התרגום הפנימי והתודעתי שהוא עובר אצלי. מה שגורם לי להפוך אותו למריבה שסופה מי ישורנו.

חיזוק תמידי של המערכת הזוגית, מתוך רצון לחבר בין האני שלי לזה של בן זוגי, יאפשר למערכת להיות יצוקה ויציבה, ולבנות כלים להתמודדות הבאה שבזכותם ריב קטן יישאר כזה, ומהר מאוד יפנה את השטח לטובת המשך החיבור ששרר בה קודם.

(ענבל אלחייאני, MA, מטפלת מוסמכת ב-NLP ובדמיון מודרך)

תגיות:מריבותפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה