סיפורים אישיים

הנס של צבי יחזקאלי בלידת בנו: "קרה לי נס מעל הטבע"

הפרשן לענייני ערבים ורעייתו מיטל חובקים את בנם השמיני ומשתפים בנס הגדול: "לעובר לא היה דופק סדיר. מיהרנו למחלקת יולדות, שהצליחו לייצב את המצב. הילד בריא ושלם"

  • ב' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13' ורעייתו מיטל חבקו אתמול (רביעי) את בנם השמיני.

בשיחה ל'כיכר השבת' שיתף יחזקאלי את הנס הגדול שחוו במהלך הלידה. "אשתי לא הרגישה טוב בכלל, ובמרפאה התברר שאין לעובר דופק סדיר ומשהו לא מתפקד שם כשורה", שחזר יחזקאלי.

השניים מיהרו למחלקת יולדות בבית החולים 'שערי צדק'. "כשהגענו למחלקת יולדות הרופאים הצליחו לייצב את המצב ולהציל את העובר. אחרי 15 דקות הוא נולד בריא ושלם. זה היה נס של ממש".

עוד הוסיף הפרשן: "ביקשתי מכל החברים שלי שילכו להתפלל בקברי צדיקים ויקרעו שערי שמים שאשתי תלד בשלום. כל לידה זה נסי נסים. מי היה מאמין שייוולד לי ילד שמיני בתוך 13 שנה, אבל ככה זה שבעל תשובה מריצים אותו מהבור כל כך מהר, כל החיים זה מעל הטבע".

יחזקאלי חזר בתשובה לפני 13 שנה. בשיחה שהעניק לפני מספר שנים ל'ישראל היום', כשעוד היה אב ל-5 ילדים, אמר: "בשום שלב בחיי לא ראיתי את עצמי אבא לחמישה ילדים עובדי השם, בבית שיש בו גבולות, שיש כוח עליון. הייתי עומד עם האופנוע ברמזור ורואה משפחה דתית עם חמישה-שישה ילדים ואומר לעצמי: 'כזה דבר בחיים לא יהיה לי. חד-משמעית'. והיום אני עם ילדים שנותנים כאפות אחד לשני, נזלת על הכיסא, ואני שם".

יחזקאלי שיתף כי בכל ערב הוא מתבודד במש שעה ומשוחח עם השם: "אני מספר לו מה היה לי במהלך היום במשך שעה, וזה מחייה אותי מאוד. אני לא יודע אם הייתי בן אדם דתי בלי לדבר בכל יום עם השם".

"אני הכי צריך להיזהר מגאווה. זה המכשול שלי וזה יצר הרע שלי", הוסיף בכנות. "כשמוחאים כפיים זה מצוין, אבל אל תאמין שאתה איזה כוכב. אתה אותו צבי שחוזר הביתה, מחליף חיתול, עובד את השם, מקשיב לאשתו והופך אותה לבת מלך".

"להיות יהודי, זה לא סתם סטיקר, להיות בן של מלך, זה להיות מקורב לגמרי, באמת. אני אומר את זה לילדה שלי לפני שהיא הולכת לגן: תזכרי שאת בת של מלך", סיים יחזקאלי את דבריו.

צבי יחזקאלי בראיון מרתק לדודו כהן, מתוך התכנית "בכיוון אחר". צפו:

 

תגיות:לידהצבי יחזקאלינס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה