חלומות

"היא רצתה להעביר מסר בחלומות, וזכיתי לראות עין בעין גילוי מהעולם הבא"

"התרגשתי לראות את גודל ההשגחה הפרטית – הדיוק המדהים בהשתלשלות העניינים והעיתוי המופלא של חלומותיו של ארקדי. הרגשתי שזכיתי לראות את יד ההשגחה, ולהיות עד למסר מהעולם הבא"

אא

בעלון 'השגחה פרטית' התפרסם שיתוף אישי של מתנדב בבית אבות, שזכה לראות עין בעין גילוי מהעולם הבא, וכך הוא מספר: "ליד בית הכנסת שבו אני מתפלל ראיתי מודעה, ובה מחפשים יהודי שיוכל להיכנס לאחר התפילה לבית האבות הסמוך, ולהניח תפילין ליהודים מבוגרים שאינם יכולים לעשות זאת בעצמם. נעניתי למודעה, והכרתי מקרוב את היהודים היקרים האלו, שעברו כמה הרפתקאות בחייהם. ביניהם יש יהודי רוסי, ארקדי שמו, שבקושי יודע דבר מיהדות, וכמובן שגם לו אני מניח תפילין. בימים האחרונים הוא לא היה כהרגלו, משהו בו לא היה רגוע.

"שאלתי אותו אם הכול בסדר, והוא ניסה לספר לי על חלום שהיה לו בלילה, ובעזרת אדם נוסף שהבין קצת יותר רוסית, הבנתי שאמא שלו מתגלה אליו בחלום לילה אחרי לילה, ונראה שהיא אינה רגועה. היא רוצה ממנו משהו. אמרתי לו: 'בוודאי היא רוצה שתעשה משהו לעילוי נשמתה'. מצאתי תהילים עם תרגום לרוסית, ואמרתי לו לומר בכל יום כמה פרקים שהוא יכול, אפילו ולו פרק אחד.

"כאשר הבחנתי שאחד מהקשישים בבית האבות שיודע להתפלל ואף ללמוד, מעיין במשניות, ביקשתי ממנו שילמד עם ארקדי משניות לעילוי נשמת אימו. ואז לפתע, הבזיקה במוחי המחשבה כי חשוב מאוד לומר קדיש לעילוי נשמתה. רציתי לברר את תאריך הפטירה שלה, וארקדי ענה: 'אמא נפטרה במרץ'. ימים אלו היו ימים של סוף אדר, ובלוח השנה הלועזי זהו מרץ, ולכן תיארתי לעצמי שאת יום האזכרה של השנה הנוכחית קרוב לוודאי שכבר פספסנו. הסברתי לארקדי ואמרתי לו: 'צריך להשוות את התאריך הלועזי עם העברי בלוח השנה של השנה בה האמא נפטרה. ובתאריך העברי שזה יוצא צריך להגיד קדיש', וכך נפרדנו באותו יום והלכתי לדרכי.

"למחרת, כאשר הגעתי להנחת תפילין לבית האבות כמדי יום, סיפרו לי על ההתפתחויות שהיו אתמול אחרי שעזבתי את בית האבות. ארקדי רצה כבר באותו יום לעשות את הבדיקה בלוח השנה, והנה התברר שבדיוק אתמול היה היארצייט של אמא שלו! הוא יצר קשר עם רב של בית כנסת, אותו הכיר בעבר, וביקש ממנו שיגיד קדיש עוד באותו יום! התפעלתי והתרגשתי מאוד. כנראה יש לאימו זכויות מיוחדות, ועל כן ניתנה לה רשות משמים לבוא ולהזכיר לבנה לעשות דבר מה לעילוי נשמתה. התרגשתי לראות את גודל ההשגחה הפרטית – העיתוי המופלא של חלומותיו של ארקדי הם שהובילו לכך שארקדי יגלה ביום פטירתה של אימו שזהו יום פטירתה וידאג שיאמרו עליה קדיש, וכן זכה לומר פרקי תהילים וללמוד משניות לעילוי נשמתה בדיוק ביום היארצייט, שזהו היום בו עושים משפט לנשמה. הרגשתי שזכיתי לראות את יד ההשגחה, ולהיות עד למסר מהעולם הבא. זכיתי לראות עין בעין גילוי מהעולם הבא".

תגיות:חלוםהעולם הבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה