בריאות ותזונה

דיאטנית ממליצה: תחליפים בריאים וטעימים יותר לצ'יפס

אוהבים צ'יפס אבל פחות אוהבים את הקלוריות? קבלו תחליפים טעימים ובריאים

אא

המאכל האהוב, שהתגלה כבר בשנת 1817 באנגליה, הפך למזון פופולרי וזכה לעשרות ומאות גרסאות ושדרוגים. עם זאת, הצ'יפס המטוגן לא כל כך בריא לנו, ולכן כדאי לשקול אופציות טעימות ובריאות יותר.

מריאנה אורבך, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בשירותי בריאות כללית במחוז דן-פתח תקווה, אומרת כי "את הצ'יפס המטוגן, העשיר בשומנים ובקלוריות רבות, אפשר להמיר בפרוסות תפוחי אדמה אפויות בתנור - כתחליף בריאותי".

אומנם הצ'יפס נחשב לאחד המאכלים האהובים על ילדים ומבוגרים כאחד,  אבל אורבך ממליצה לשלב כתחליף תפוחי אדמה אפויים בתנור. "במתכונת זאת הוא מכיל יתרונות תזונתיים בריאותיים, שבגללן מומלץ לשלבו בתפריט", היא אומרת. "צ'יפס מטוגן כמאכל נחשב כג'אנק פוד לכל דבר, עשיר בשומנים וקלוריות רבות, אך תפוח האדמה שנעשה באפייה ובבישול, למרות מה שחושבים עליו, הוא מזון מופלא. הוא עשיר בפחמימות מורכבות, מכיל חלבונים ודל מאוד בשומן כשלא מטגנים אותו".

לדברי אורבך, תפוח אדמה שבושל או נאפה מכיל כמות גדולה במיוחד של אשלגן, כאשר "אשלגן הוא מינרל חשוב בשמירה על לחץ דם מאוזן בגוף, וחשוב למניעת דילול העצם ומניעת מקרי היווצרות של אבנים בכליות", היא מסבירה.

כמו כן, תפוח האדמה גם מכיל שני נוגדי חמצון חשובים – גלוטאתיון וחומצה ליפואית – התורמים להפחתת סיכון לסרטן, נטרול רעלים בגוף וחיזוק המערכת החיסונית. "ובל נשכח, תפוח אדמה שלם, אפילו קטן, אפוי או מבושל, הוא מזון בריא ומאוד משביע", מציינת אורבך.

את תפוחי האדמה מומלץ לשלב בתפריט כתוספת למנה עיקרית או לשלב עם שעועית, אפונה או עדשים, כארוחה שלמה משביעה ולא עתירה בקלוריות. כמו כן, ניתן לשלב את תפוחי האדמה האפויים עם גבינת ריקוטה, ויש לכם ארוחה שלמה ומשביעה, שעשירה גם בסידן רב.

תגיות:תפוחי אדמהצ'יפס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה