סלבס בהתחזקות

קובי פרץ: "ימי בין המצרים – מה זה מיצר?"

הזמר כתב לעוקביו: "כמה אדם יכול לפעול בדיבורו הן לטוב והן למוטב? אדם בפיו יכול להקים בתים, להשכין שלום ומאידך, חס ושלום לפרק בתים"

  • כ"ח תמוז התשפ"ג
(צילום: רוני שוצר / פלאש 90)(צילום: רוני שוצר / פלאש 90)
אא

פרשת השבוע, מטות-מסעי, חלה בתוך ימי בין המצרים. הזמר קובי פרץ העלה פוסט חשוב, בו כתב לעוקביו על שלושת השבועות ומה שבניהם.

"אנו נמצאים בשלושת השבועות שבין י"ז בתמוז עד תשעה באב הנקראים: יְמֵי בֵּין הַמְּצָרִים (מיצר - מלשון צרה, כאשר ביז' בתמוז נפרצו חומות ירושלים ועד חורבן בית המקדש שארע בתשעה באב - צרה 2)", כותב פרץ. "חכמים גילו לנו בתלמוד, כי חורבן בית שני חרב, בעבור שנאת חינם - לשון הרע, כמה אדם יכול לפעול בדיבורו הן לטוב והן למוטב? אדם בפיו יכול להקים בתים, להשכין שלום ומאידך, חס ושלום לפרק בתים".

הוא ממשיך ומסביר: "אדם יכול לחזק קשר שבין אדם לחברו על ידי מילה טובה, ולהיפך - חס ושלום להשרות מחלוקת ושנאה ותחרות רק על ידי מילה אחת שיאמר לחברו. כמו שחרב בית המקדש בעבור שנאת חינם, הוא יבנה על ידי אהבת חינם".

פרץ מסביר כי "פרשתנו מלמדתנו כי על ידי דיבור טוב, מילה טובה, פירגון בין אדם לחברו, בין איש לאשתו - זה מה שירבה את אהבת חינם בינינו, ועל ידי זה נזכה לביאת משיח צדקנו שיבוא ויגאלנו, ויבנה לנו את בית מקדשנו".

תגיות:בין המצריםקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה