בריאות ותזונה

איזה סוג של תוספי תזונה מומלץ לקחת?

יש כל כך הרבה סוגים של תוספים בבתי הטבע. אז במה כדאי לבחור? ג'לים? קפסולה? טבליה? אבקה? נוזל?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כידוע, שוק תוספי התזונה הוא מהשווקים הרווחיים והמדוברים ביותר בעולם כיום. יש כל כך הרבה סוגים של תוספים בבתי הטבע. אז במה כדאי לבחור? ג'לים? קפסולה? טבליה? אבקה? נוזל? אז שנדע שמה שחשוב לבדוק בכל תוסף זה את רמת הספיגה שלו, שתגרום לאפקט טיפולי טוב יותר, ושהוא נקי עד כמה שניתן מחומרים מייצבים, משמרים וכדומה. נתחיל מהתוספים הפחות רצויים לנו:

1. סוכריות ג'לי וגומי – מחד, נוחות לילדים בגלל המראה והטעם, והסוכר שם ודאי עדיף על ממתיקים מלאכותיים שמוכנסים לתוספים אחרים. מאידך, עלול להיות שם חומר משמר, שאינו בריא לנו ומיותר.

2. טבליות (כדורים דחוסים) – מחד, זולות ובעלות חיי מדף ארוכים יותר, ומאידך, גדולות (לעיתים קשה לבלוע),ועלולות לגרות את מערכת העיכול ולהיספג לאט יותר (אצל חלק מהאנשים). כמו כן, חלק מהטבליות נהרסות על ידי החומצה של הקיבה. הן בעלות ציפוי קשה, וחומרי המילוי שלהן עלולים למנוע ספיגה טובה במערכת העיכול.

3. קפסולות (אבקה בתוך קופסית נפתחת) – מחד, נוטות להיספג בקלות רבה יותר מאשר הטבליות, ויש להן חיי מדף ארוכים יותר עקב מייצבים שנוספו להם (לא בטוח שהם טובים לנו). מאידך, המעטפת החיצונית של הקפסולות עשויה לשמש מחסום לספיגה.

4. אבקה – מחד, קלה לספיגה, ומאידך, נצרכת כאן התנהלות של מהילת האבקה עם מזון נוסף, קצת מורכב לעצלנים.

5. תוסף בנוזל – מחד, ספיגת התוסף קלה לכולם, עם מינונים שונים בכל גיל, והיא מיידית, ולכן ההשפעה מהירה יותר. שיעור הספיגה של תוספים נוזליים הוא כמעט 100%, לעומת טבליות / קפסולות, ששיעור ספיגתן הוא עד 20% מספיגת תוסף נוזלי. מאידך, התוסף הנוזלי רגיש, ולכן מתחמצן ומתקלקל מהר יותר וזקוק לקירור ולחושך. הוא גם מכיל חומרי טעם וריח ו/או ממתיקים מלאכותיים שאינם טובים לנו.

לסיכום: לכל תוסף יש היתרונות והחסרונות שלו. עם זאת, בכל שנה מתפתחות טכנולוגיות שונות של ייצור התוספים. כבר קשה לעקוב אחרי כל התפתחויות. תשאלו בבתי הטבע, בעיקר את הנטורופתים שלמדו את הנושא והם בעלי ניסיון. המידע זמין ונגיש לכולם. בריאות שלמה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותתוספי תזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה