הרבנית חגית שירה

אל תתני לשום ייאוש לעצור אותך במסע שלך, כי הדבר הכי לא נכון במסע הוא לעצור

ראית פעם נחל שזורם? אני מאמינה שכן. אז אפילו אם נפל בו סלע ענק או גזע עץ שנתקע, המים לא עוצרים. הם תמיד ימצאו את הדרך להמשיך קדימה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סגולה עתיקה מובאת בשמו של רבי שמשון מאוסטרופולי הי"ד, והיא לקרוא את מ"ב המסעות שעברו בני ישראל (הבאתי בסידור שירת חיי ובתהלים החדש).

כתבו המקובלים כי סגולה זו מועילה להינצל ממקרים רעים, והבעל שם טוב הקדוש אמר כי קריאת מ"ב המסעות בכוחה לתת כוח לאדם להתחזק באמונה בהשם יתברך שהוליך את אבותינו במדבר, ולהתמודד במסע החיים במקום בו הוא נמצא!

איפה את נמצאת, אחותי?

אני רוצה להזכיר לך שאת מלאכית, ושאת יכולה לנצח הכל!

כאשר מלאך יורד לעולם הזה לשליחות הוא לא נראה כמו מלאך בשמיים, הוא לובש לבוש גשמי, הוא נראה כמו בן אדם, וכאשר הוא מסיים את שליחותו הוא חוזר להיות כולו רוחני.

אומר הנתיבות שלום, שכולנו נמצאים פה בעולם בשליחות, ושהאדם צריך לראות את עצמו כמו מלאך, בשליחות. זכרי, את מלאכית, מלאכית בשליחות! מלאכית לא יכולה להוריד את הראש ולשקוע בייאוש. אל תתני לשום ייאוש לעצור אותך במסע שלך, כי הדבר הכי לא נכון במסע הוא לעצור. להיתקע. מסע זה מסע, וחייבים להמשיך ולזרום כמו מים. ראית פעם נחל שזורם? אני מאמינה שכן. אז אפילו אם נפל בו סלע ענק או גזע עץ שנתקע, המים לא עוצרים. הם תמיד ימצאו את הדרך להמשיך קדימה, הם יקפצו מלמעלה, מלמטה, מהצדדים... העיקר שימשיכו לזרום.

מים לפי הקבלה מבטאים חסד. זכרי, החסד הכי גדול שתעשי עם עצמך בחיים האלה הוא להמשיך ולזרום כמו מים. לא לעצור לרגע. גם אם חלילה נתקע לך איזה בול עץ או איזה סלע כבד באמצע החיים, תבקשי מהשם: אנא, אבא, תן בי את הכוח להיות כמו מים, שאזכה לעשות חסד עם עצמי ולהמשיך קדימה.

לפני שעם ישראל נכנסים לארץ המובטחת, מצווה אותם ה' לנקות את הארץ מכל עבודה זרה: "כי אתם עוברים את הירדן אל ארץ כנען... ואבדתם את כל משכיותם ואת כל צלמי מסכותם תאבדו ואת כל במותם תשמידו"... (פרשתנו).

משכית – זו רצפת אבנים שעליה היו משתחווים.

צלמי מסכות – הן צורות שונות של אלילים.

במות – הן המזבחות שהיו מקריבים על גביהם עבודה זרה.

הקב"ה מבקש להשמיד את כל זה, מפני שגאולה אמיתית היא רק אחרי ניקיון מוחלט! כך בחייך, לפני כניסתך לארץ המובטחת (הישועה שלך) – נקי את לבך, סלקי את אבני הייאוש, נתצי את מסכות הפחד ובמות השקר. היכנסי נקייה, משוחררת ובעיקר מאמינה שכל מה שעברת היה לטובה ובידי שמיים, ושכל שביל במסע חייך הוא נכון לך ומדויק כל כך, והכי חשוב – יש לך כוח גדול להתמודד עם כל מה שהיה, הווה ויהיה.

תגיות:הרבנית חגית שירהמסע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה