חדשות מדע וטכנולוגיה

בעזרת תוכנה לזיהוי פנים: אב מצא את בנו שנחטף לפני 22 שנה

מנפלאות הטכנולוגיה: אב מסין מצא את בנו בזכות תוכנת זיהוי פנים מתקדמת, לאחר 22 שנות חיפושים מעייפות

אא

העתיד כבר כאן: למעלה מ-20 שנה חיפש אדם בשם ליי ווזה מסין - את בנו הפעוט שנחטף בזמן ששיחק בחצר ביתו, כשהיה בן ארבע בלבד. 

לאחרונה, בזכות טכנולוגיה מדהימה לזיהוי פנים, הצליח ווזה לאתר את בנו החטוף יואצ'ואן - כ-900 ק"מ ממקום מגוריו. 

את החדשה המשמחת חלק ווזה ברשת התקשורת המקומית Sina בה סיפר על המקרה בעיניים דומעות: "השארתי את בני בן הארבע אצל השכנה, ויצאתי לעבוד", הוא נזכר באותו יום עצוב, שבו נעלם בנו האהוב. "כשחזרתי גיליתי שבמקום עבר במקום והסיח את דעתה של השכנה באופן שלא תשגיח בו. הוא חטף את את בני, ולקח אותו למקום אחר. לא הצלחנו למצוא אותו במשך 22 שנה, עד היום".

לדבריו, במהלך השנים וככל שהחיפוש אחר הבן האובד העלה חרס - הוא החל לאבד את התקווה שבנו אכן יימצא בחיים. "ביקרתי במדינות שכנות כמו הונג קונג וטיוואן, מתוך המחשבה שאולי בני נמצא בהן. בכל מדינה שאליה הגעתי הראיתי לאנשים את התמונה של בני, והגעתי לכל תחנת משטרה אפשרית. פגשתי יותר מ-300 שוטרים במהלך השנים, וכולם הבטיחו שיעזרו לי, אך השנים עברו ולא קרה דבר…".

עד שיום אחד, הציע לו אחד השוטרים שעמו עמד בקשר, לנסות תוכנה מיוחדת לזיהוי פנים - שבעזרת שימוש בתמונה מהילדות יוצרת תווי פנים של אדם מבוגר. ווזה פרסם את תמונת בנו ברשת, ונדהם לגלות שהתוכנה בנתה תווי פנים מדויקים לאיך שאמור להיראות בנו כיום. 

"התוכנה זיהתה התאמה בין התמונה של בני לבין גבר בן 26 משנג'ן, וקיבלתי גם את פרטי יצירת הקשר עמו", מספר ליי הנרגש בראיון שנעשה עמו בתקשורת. "יצרתי איתו קשר, וכמובן שבהתחלה הייתה הפתעה גדולה גם מצידו. 

"הוא הסכים לעבור בדיקת DNA, ולשמחתי התוצאות הראו אחד לאחד שמדובר ביואצ'יאן שלי", סיפר ואמר כי הוא מקווה שעוד ועוד אנשים ימצאו את בנם שהלך לאיבוד, באמצעות התוכנה. 

 

תגיות:עתידחטופיםמדהיםטכנולוגיהזיהוי פנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה