ונשמרתם

הורים, הגבירו עירנות: בן שבע הוכש מנחש שהסתתר בארון הבגדים שלו

הורים, פיקחו עיניים ואוזניים והיו קשובים לילדים שלכם. ילד בן שבע שהוכש על ידי נחש אובחן בטעות עם אלרגיה לעקיצת חרק, ושוחרר לביתו

אא

 

בשבוע שעבר, ילד בן שבע התעורר בחמש בבוקר בצעקות ובכי, והתלונן על כאבים. הוריו המודאגים, שלא הצליחו להבין את מקור הכאב, סיפרו כי ראו שהאגודל בידו השמאלית כחול, והוא החזיק את היד בחוזקה וצעק שהוא לא יכול להזיז אותה. 

"חשבנו שאולי מדובר בנקע שנגרם בשל כך ולכן קשה לו כל כך להחזיק את היד", סיפרו. 

הילד הובא לקופת החולים אך רופאת הקהילה שחררה אותו עם טיפול מתאים לאבחנה שלה - תגובה אלרגית לעקיצה של חרק כלשהו. ביום שלמחרת החריף מצבו של הילד והוריו פקדו שוב את המרפאה, שם ראתה הרופאה כי היד התנפחה מאוד, הילד היה לא מפוקס ולא עירני והקיא. אז החליטה הרופאה לפנות אותו לבית החולים רמב"ם, הקרוב לאזור מגוריהם. 

רק שם, סדרת בדיקות וצילומים שעבר איששה מעל לכל ספק כי מדובר בהכשה של נחש צפע, שבבדיקה מאוחרת יותר נמצא כשהוא מסתתר - לא פחות ולא יותר - בארון הבגדים של חדר הילדים, שבו נמצא הילד עם ארבעת אחיו. 

האם, שהביאה לוכד נחשים זמן קצר לאחר מכן, סיפרה כי למרות שהדירה מרושתת ומוגנת, הלוכד אמר לה שהנחש ככל הנראה נכנס לבית דרך פתחי הניקוז - או של חדר האמבטיה או של המטבח. 

"לחשוב על כל הפעמים שנכנסנו ויצאנו מהחדר באותו בוקר", סיפרה האם, שהודתה על נס גילוי ההכשה בזמן. "כמה פעמים פתחתי את ארון הבגדים הזה. התחושה המיידית היא תחושת הודיה. הילדים האחרים שישנו באותו חדר לא נפגעו, והעובדה שהן שלי היה במסלול התאוששות. אין מילים לתאר את גודל הנס. הורים חייבים להרגיש את הילדים, להקשיב להם ולתלונות שלהם ולראות אותם. הם אמנם ילדים, אבל הם יודעים היטב מה הם צריכים", סיכמה האם, זמן קצר לפני שבנה התאושש ושוחרר לביתו כשמצבו השתפר פלאים. 

 

תגיות:נחשזהירותקיץהכשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה