בריאות ותזונה

חמש עובדות שלא ידעתם על מים ויכולות לשנות לכם את החיים!

ימי הקיץ החמים כבר ממש כאן, יש אווירה נפלאה של חופש באוויר, ואמא ואבא חוזרים ואומרים לכל בני המשפחה להקפיד לשתות מים – והרבה. בכתבה זו נסביר למה שתיית מים היא כל כך קריטית, ואיזה השפעות מופלאות יש למים שאנחנו שותים על הגוף והנפש שלנו

  • כ"ג תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוב הזמן אנו מתייחסים למים כאל משהו מובן מאליו, ולא נותנים להם את הכבוד הראוי להם. הכוח, ההשפעה והחיוניות של המים על חיינו ובריאותנו הם משהו שאנחנו לעיתים אפילו לא מצליחים לקלוט. לדוגמה, האדם מסוגל לחיות בלי מזון במשך שבועות אחדים, אך ללא שתייה, תוך מספר ימים הוא לא יוכל להמשיך להתקיים.

ללא שתיית מים אנחנו עלולים להגיע למצב של התייבשות, להרגיש לא טוב ולתפקד בצורה  חלקית ולקויה. כמה קל להרגיש את זה בצומות, למשל, כשפתאום אנו מנועים מלשתות ואנחנו סוף סוף מבינים כמה אנחנו תלויים בהם.

מרבית האנשים לא באמת יודעים את ההשפעות החיוביות שיש למים על חיינו ורואים בהם בעיקר הרוויה לצימאון. אך בפועל, צריכה מספקת של מים יכולה לחולל ממש פלאים בגופנו ובנפשנו.

חשוב לציין שלכל בן אדם יש את כמות המים המתאימה לו מבחינה בריאותית (מבחינת משקל ומגדר, למשל),ושתייה מופרזת של מים יכולה להיות לא בריאה ואף מזיקה.

אז למה שתייה מספקת של מים היא כל כך חשובה? לפניכם חמש סיבות שיגרמו לכם לשתות יותר מים בוודאות!

המוח שלנו זקוק למים! – שתיית מים מסייעת לכלי הדם בגופנו להתרחב ובכך תורמת באופן ישיר לאספקה תקינה של החמצן במוח ולתפקוד חיוני ומיטבי שלו.

בנוסף, מחקרים מצאו כי שתיית מים יכולה לשפר את יכולת הזיכרון לטווח הקצר, וכן עוזרת לנו להיות מרוכזים יותר. נתון נוסף ומעניין הוא כי שתייה מספקת של מים מביאה לעלייה של 14% בתפוקה של המוח שלנו!

מצב רוח – ישנם כל מיני דברים שעלולים להשפיע על מצב רוחנו במהלך יום העבודה או הלימודים, אך האם ידעתם ששתייה מספקת של מים משפיעה גם היא בצורה ישירה על מצב רוחנו? מחקרים מצאו קשר משמעותי בין התייבשות ברמה קלה למצבים של כעס, בלבול ומצב רוח רע. מנגד, שתייה מספקת של מים יוצרת תחושה של רעננות, פרודוקטיביות ושמחה.

בריאות העור – שתיית מים בכמות מספקת יכולה להועיל לשמירה על עור בריא, כאשר אחד התנאים הבסיסיים לעור חיוני ובריא הוא לשמור על רמת לחות מבוקרת. ממילא, שתיית לא מספקת של מים יכולה להוביל ליובש, ירידה באלסטיות של העור ועלייה בחספוס של עור הפנים.

שינה טובה יותר – אחד הדברים הכי חשובים לגוף שלנו זה שינה איכותית. ככל שהשינה שלנו איכותית יותר כך אנחנו נהיה עייפים פחות, ערניים יותר וממילא פרודוקטיביים הרבה יותר. שתייה של מים עוזרת לאזן את רמות המינרלים, הוויטמינים וההורמונים בגוף כך שהגוף שלנו מצליח להגיע למצב המיטבי של שינה איכותית.

ירידה במשקל – שתיית מים בכמות מספקת מגבירה את תחושת השובע בגופנו, עוזרת להאיץ את חילוף החומרים בגוף ושומרת על רמת אנרגיה גבוהה בעת עשיית כושר. כמו כן, שתייה של כוס מים כחצי שעה לפני הארוחה, יכולה לגרום לנו לאכול הרבה פחות.

לסיכום, אין ספק ששתיית מים מספקת מועילה לנו בכל פרמטר אפשרי, הן בפן הגופני והן בפן הנפשי, ובטח ובטח בימי הקיץ החמים כשהמעלות עולות והסיכון להתייבשות רק מתגבר.

עם נועם 2, בר המים ההיברידי, המתקדם והאיכותי, הרבה יותר קל לכל המשפחה לשתות את כמות המים המתאימה והבריאה ביותר עבורם!

הזמינו עכשיו ותיהנו ממים בריאים וטעימים במרחק לחיצה >>

תגיות:מיםאפיקיםתוכן שיווקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה