חדשות בארץ

בעקבות הווטו של גלנט: חוק האוסר החזרת גופות מחבלים לא יקודם

אף על פי שהחוק האוסר החזרת גופות מחבלים זכה לתמיכה של מפלגות בקואליציה ובאופוזיציה – הוא לא יקודם, בשל התנגדותו הנחרצת של שר הביטחון

  • כ"ג תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט הטיל וטו על קידום הצעת חוק האוסרת החזרת גופות מחבלים לידי משפחותיהם או ארגוני הטרור שאליהם הם השתייכו – כך דווח הבוקר (רביעי) ב'ישראל היום'. הצעת החוק ביקשה לקבוע כי מי שנהרג לאחר או בזמן שביצע פעולת טרור ייקבר בבית קברות לחללי אויב בישראל. כמו כן, החוק משאיר שיקול דעת לרה"מ להחליט להחזיר גופות בשיקולים מיוחדים.

על פי הדיווח, ח"כ אליהו רביבו מהליכוד, אשר הגיש את הצעת החוק, ביקש להעלות אותה לאישור ועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב, זאת כדי להעלות אותה לקריאה טרומית ביום רביעי הבא. החוק כבר היה על סדר היום של ועדת השרים, אך לאור התנגדותו של גלנט, שאמר בצורה ברורה כי הוא מתנגד בתוקף להצעה, ח"כ רביבו משך את הצעת החוק מהוועדה והוא לא יקודם.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: ״גופות של מחבלים לא מהוות נכס שמשפיע על ארגוני הטרור בעסקאות שבויים ונעדרים, למעט במקרים חריגים הקשורים למחבלי חמאס. למול מקרים אלה אנו נערכים בכל מקרה, ומשכך אין צורך בחוק זה״.

רביבו מסר בתגובה: "גישתי היא כי אכן מדובר בצעד נדרש. יחד עם זאת, כשחקן קבוצתי, ברור לי כי ללא תמיכת שר הביטחון, אין להצעת החוק הזו סיכוי להתקדם ולכן הסכמתי להסירה מסדר היום".

מדובר בהצעה אשר זוכה לתמיכה רחבה בקואליציה וגם נתמכת על ידי חלק מחברי האופוזיציה. בכנסת הקודמת הוגשה הצעת חוק זהה על ידי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וכל חברי מפלגת הציונות הדתית, וגם בכנסת הנוכחית הוגשה אותה הצעת חוק על ידי חברי האופוזיציה ח"כ זאב אלקין וח"כ שרן השכל מהמחנה הממלכתי.

תגיות:מחבליםיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה