חדשות בארץ

נתב"ג: מפגינים ניסו להיכנס בכוח לטרמינל. המשטרה ביצעה מעצרים

אלפי מפגינים הגיעו לנתב"ג ושיבשו את הגישה לטרמינל. המשטרה עצרה לחקירה שישה מפירי סדר, והדפה עשרות נוספים שניסו להיכנס בכוח לאולמות

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

אלפי מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו אחר הצהריים (שלישי) לנתב"ג. כמה עשרות מהם ניסו להיכנס בכוח לטרמינל 3, למרות הסיכום המוקדם עם המשטרה, לפיו תמורת ההיתר שניתן לקיום המחאה המוחים לא יפרו את הסדר.

המשטרה הזרימה לשדה כאלף שוטרים, ומנעה מהמפגינים להיכנס לטרמינל. במהלך העימותים נעצרו שישה מפירי סדר, אחד מהם לאחר שניסה לתקוף שוטר שניסה למנוע ממנו להיכנס לאולם הנוסעים. כל העצורים הועברו לחקירה.

ההנחיה שניתנה לשוטרים היא לפנות, תוך שימוש בכוח אם יש צורך, את כל צירי התנועה והגישה ולמנוע הפרות סדר.

במקביל, ניסו מפגינים לחסום את הכניסות לנתב"ג על ידי השארת כלי רכב באמצע צירי התנועה. במשטרה החליטו להזמין שירותי גרר כדי לפנות את אותם רכבים, וכנגד כל מפגין שיעמיד רכבו במקום אסור יינקטו צעדים. כמו כן, השוטרים רשמו דו"חות תנועה, בסך 500 שקלים, לכל נהג שנסע באיטיות מכוונת וניסה לעכב את התנועה בשדה.

מפגינים ניסו להאשים את המשטרה ביצירת אזור חוצץ דחוס, מה שגרם לכמה מפגינים להתעלף. חלק מהמפגינים אף דרשו שמפכ"ל המשטרה יגיע למקום ויורה על הסרת המחיצות. בתגובה נמסר מהמשטרה כי "בדבר חשש לדוחק לכאורה בקרב המפגינים בנתב"ג, נבהיר כי המשטרה תחמה שטח רחב ידיים סמוך לטרמינל 3 (גן ארץ ישראל) הנמצא סמוך למיקום המפגינים". במשטרה הסבירו כי זה נעשה לטובת השליטה באירוע, וגם כדי למנוע חסימת צירים, ובטח שלא כדי "לפגוע במפגינים".

אמש התריעו ברשות שדות התעופה שהמחאה בנתב"ג עלולה להוביל לאסון, אם חלילה תתרחש בשדה תאונה תעופתית, וחסימת הצירים תוביל לכך שכוחות החירום וההצלה לא יצליחו להגיע לשדה.

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה למחאה בנתב"ג והפנתה אצבע מאשימה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שאפשרה את המחאה בחוות דעת שפרסמה, לפיה ההפגנה בנתב"ג מותרת כי זה שטח ציבורי.

רגב אמרה כי "חסימות כבישים הן לא חוקיות, זאת בריונות ועבריינות. זאת פגיעה בסדר הציבורי ובדמוקרטיה. סגירת נתב"ג היא מציאות שלא נוכל להשלים איתה. אם היועצת המשפטית לא יודעת לתת לזה פתרון, שתתפטר".

בשעות הצהריים חשפה המשטרה, סמוך לצומת אל על שבאזור נתב"ג, ליד פסי הרכבת, מערום צמיגים שיועדו על פי החשד להפרת הסדר הציבורי וסיכון משתמשי הדרך. הצמיגים נאספו ונלקחו מהמקום. במשטרה ציינו כי "מדובר בסיכול של  מפגע פוטנציאלי לשיבוש תנועה וסיכון חיי אדם".

(הצמיגים שתפסה המשטרה (קרדיט: משטרת ישראל(הצמיגים שתפסה המשטרה (קרדיט: משטרת ישראל

תגיות:הפגנהנתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה