חדשות בארץ

חסימת הכבישים: הפרעה לאמבולנסים המתקשים להגיע לחולים ונפגעים

נער נפגע באורח בינוני בתאונה במודיעין עילית, אבל הצוות הרפואי התקשה להגיע במהירות. מד"א למפגינים: "אפשרו תנועה חופשית לאמבולנסים". רשות שדות התעופה: "חסימת נתב"ג עלולה להסתיים באסון"

(צילום: Tomer Neuberg / Flash90)(צילום: Tomer Neuberg / Flash90)
אא

הפגנות המחאה המתקיימות היום (שלישי) נגד הרפורמה המשפטית וחסימת צירי התנועה מסכנות את הציבור, ובעיקר פוגעות באפשרות של צוותי הצלה והחילוץ להגיע לזירות עם נפגעים.

גורמים במד"א ציינו כי החל משעות הבוקר המוקדמות החלו בארגון לפעול בהערכות מיוחדת וכוחות מד"א תוגברו באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי ורכבי חירום, ועל אף זאת "נרשמו עיכובים משמעותיים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חרום, ובצירים המובילים לבתי החולים. במגן דוד אדום ביקשו מהציבור לאפשר תנועה חופשית לאמבולנסים שנוסעים בנסיעת חרום".

כך, למשל, נער בן 15 שנפגע מאוטובוס ברחוב רבי יהודה הנשיא במודיעין עילית, נאלץ להמתין לצוות רפואי שיגיע וייפנה אותו לבית החולים. הנער, שסבל מפגיעת ראש, קיבל אמנם טיפול רפואי ראשוני מצוות מד"א ביישוב, אבל על פי עדי ראייה, אמבולנס הפינוי התעכב בשל עומסי התנועה שנוצרו עקב חסימת הצירים על ידי מפגינים.

אמש הזהירו ברשות שדות התעופה, כי ההפגנה בנתב"ג עלולה להוביל לאסון רחב. בהודעה של הרשות נאמר: "נתב"ג הינו מתחם עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד. המעבר משיגרה לחירום יכול להתרחש תוך דקות. במקרה של חירום תעופתי מוזנקים לנתב"ג עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה וביטחון, מכל רחבי גוש דן וירושלים. חסימת דרכי הגישה לנתב"ג והכבישים בתוך שדה התעופה, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים באסון ובקטסטרופה בינלאומית. אסור לחסום את נתב"ג".

תגיות:חסימת כבישיםאמבולנסיםהפגנותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה