חדשות בעולם

ספרד: נמשכים החיפושים אחר 3 סירות שבהן 300 מהגרים - שנעלמו בלב ים

נמשכים החיפושים אחר שלוש סירות דיג שבהן 300 מהגרים וביניהם ילדים רבים, שנעלמו בלב הים מול חופי ספרד

אא

חופי ספרד: כוחות הצלה גדולים מחפשים בימים אלו סירה עם 200 מהגרים מאפריקה, שנעלמו בלב ים מול האיים הקנריים, וכבר שבוע שלא נודע מה עלה בגורלם. 

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית ובסוכנות הידיעות Efe, הסירה הפליגה מעיירת חוף בדרום סנגל בשם קפונטין ועל סיפונה נמצאים גם ילדים רבים. במקביל מתרכזים החיפושים אחר שתי סירות נוספות שעליהן כמה עשרות מהגרים, שגם אותן לא מצליחים לאתר לפי שעה. 

סך הכל נמצאים על שלוש הסירות הנעדרות כ-300 איש כולל ילדים, לפי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. הידיעה הזו מעלה דאגה בקרב ארגונים שונים בעולם, שכן היא מגיעה שבועות ספורים לאחר שספינת מהגרים שנשאה עליה למעלה מ-500 מהגרים, טבעה מול חופי יוון. 

באסון זה, שאירע בסוף חודש יוני, 78 גופות אותרו בלב ים, והאו"ם דיווח כי 500 הנוסעים ששהו עליה, עדיין מוגדרים כנעדרים. לפי נתונים רישמיים של האו"ם, ההפלגה על ציר אפריקה-האיים הקנריים היא בין המסוכנות ביותר שיש, אך עובדה זו לא מונעת ממאות מהגרים לנסות להגיע לשם בכל זאת, לרוב על ידי סירות דיג פשוטות שסיכוייהן לטבוע על ידי זרמים אטלנטיים חזקים, הם גדולים. 

559 בני אדם מתו בלב ים בניסיון להגיע לאיים הספרדיים אשתקד, ובשנת 2021 עמד מספרם של הקורבנות על 1,126 בני אדם - כך על פי נתוני מחלקת ההגירה של האו"ם. מרוקו, סנגל, חוף השנהב ומאלי - הן המדינות שמהן מגיעים המהגרים, ולפי נתוני משרד הפנים הספרדי - משנה לשנה מספר המהגרים על צירים אלו יורד, אך בהשוואה לשנים קודמות מספרם נותר גבוה השנה".

תגיות:נעדריםמהגריםסירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה