חדשות בארץ

לבנון עושה שרירים: לא תפנה את אוהלי החיזבאללה, ודורשת את נסיגת ישראל מע'ג'ר

כחודש חלף מאז שמחבלי החיזבאללה הקימו אוהלים על שטח ישראלי בגבול, ויו"ר הפרלמנט הלבנוני העלה דרישה הזויה. גורמים ישראלים: כשלו המאמצים הדיפלומטים לפינוי האוהלים והמחבלים

גבול לבנון (צילום:Ayal Margolin / Flash90)גבול לבנון (צילום:Ayal Margolin / Flash90)
אא

יו''ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, התייחס היום (שני) למתח השורר בין ישראל ללבנון סביב אוהלי החיזבאללה שהוקמו בגבול הצפוני בין שתי המדינות, בשטח ריבוני ישראלי, ושמחבלי החיזבאללה מסרבים לפרקם.

התקשורת הלבנונית פרסמה ציטוט של ברי, לפיו לבנון לא תורה לאנשי החיזבאללה לסגת מהמקום וכי ''האוהלים נמצאים על אדמת לבנון, ועל ישראל לסגת מהחלק הצפוני של ע'ג'ר, מחוות שבעא ומגבעות כפר שובא''.

גורמים בישראל מסרו בתגובה כי דבריו של יו"ר הפרלמנט הלבנוני הם "הזויים", וכי בישראל מבינים שכשלו המאמצים לפתרון דיפלומטי.

ישראל העבירה בשבועות האחרונים מספר מסרים לממשלת לבנון, באמצעות מתווכים וגם באמצעות האו"ם, וביניהם מסר ברור לפיו אם המאמצים הדיפלומטיים יכשלו, צה"ל יפנה בכוח את המחבלים מהשטח הריבוני הישראלי.

אנשי החיזבאללה הקימו את האוהלים כעמדה צבאית חמושה לפני כחודש, בגזרת הר דוב, ותחילה היה נראה כי מדובר בהתגרות שתוביל לעימות חמוש. לחיילי צה"ל ניתנה הנחיה שלא להיגרר לעימות, והמאמצים הושקעו במציאת פתרון דיפלומטי. ישראל פנתה תחילה ליוניפי"ל, כוח האומות המאוחדות המוצב לאורך הגבול הישראלי-לבנוני, והוגשה תלונה בנושא.

בשבועות שחלפו ניסו גורמים אירופאיים לשכנע את חיזבאללה לפנות את שני האוהלים, אולם חיזבאללה הצהיר כי אדמות אלו הן לבנוניות שנכבשו על ידי ישראל, וכי "ללבנון יש זכות גישה אליהן, בין אם דרך המוסדות הרשמיים שלה ואם דרך האנשים שמתפרנסים מעבודה בשדות חקלאיים או טיפול בבעלי חיים".

נכון להיום, האוהלים והחמושים עדיין במקום. תושבים וראשי רשויות בצפון הביעו בימים האחרונים חשש מעימות צבאי קרוב. לדבריהם "הפרת הריבונות מצד חיזבאללה, והירי של טיל הנ"ט בגזרה, מצביעים על כך שהכיוון הוא הסלמה.

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה