חדשות בארץ

דיווח: רשת "ביג" לא תשבית את סניפיה במחאה; החברה מכחישה

על פי דיווחים, החברה לא תשבות גם אם החוק לצמצום עילת הסבירות יעבור בקריאה ראשונה. השר בן גביר קרא לחרם על הרשת. פעילי ימין הספיקו להפיץ כרזות על חרם, ומפגינים הגיעו לביתו של מנכ"ל הרשת. בינתיים, החברה טוענת: "עומדת מאחורי ההודעה"

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

רשת "ביג" חוללה אתמול (ראשון) סערה גדולה, כאשר הודיעה כי תשבית את סניפיה במחאה על הדיון בחוק לצמצום עילת הסבירות. כעת, על פי דיווח בכאן רשת ב', היא חוזרת בה מכוונתה. ראוי לציין כי החברה הוציאה הודעה בעקבות הדיווח והכחישה אותו.

על פי הדיווח, הרשת לא תשבות גם אם החוק יעבור בקריאה ראשונה. "ביג" תאפשר לחנויות במתחמי הקניות להישאר פתוחות גם אם הסניפים ישבתו. 

בתגובה לדיווח, יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג מסר: "ראשית, אנו מודים לכלל אזרחי ישראל ונבחרי הציבור שהצטרפו למחאתנו הצודקת נגד מנהלי קבוצת ביג. האירוע הזה, שבו בעלי הון מנצלים את כוחם כדי להעניש את רוב העם ולו רק מפני שאינם שותפים לאותן דעות פוליטיות, הוא דבר בזוי. עם ישראל לא יקבל זאת במדינתו היהודית והדמוקרטית. לא יהיו פה אזרחים סוג ב'. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ישלם על כך מחיר ציבורי וכלכלי יקר. אפשר לשאול את אנג'ל ופוקס והיד עוד נטויה".

כזכור, שעות לאחר ההודעה הדרמטית, הגיעו תגובות מימין ומשמאל. מספר חברות הודיעו כי יהיו שותפים למחאה וישבתו. יחד עם זאת, מספר חברי כנסת את הרשת. "זה חרם של הבעלים של 'ביג'", אמרה השרה מאי גולן. "בעלי העסקים לא רוצים לשבות ולהשתתף בחרם, הבעלים מכריח אותם והוא זה שמתפעל דיקטטורה אמיתית על אנשים שרוצים לחזק את הדמוקרטיה".

בינתיים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא להחרים על הרשת. ח"כ אלמוג כהן אמר ב-103FM  כי "זאת כפייה של דעה פוליטית. זה למשל ברוסיה או בצפון קוריאה היה קורה, פה אסור שיקרה דבר כזה. אם הם יסגרו את השער של ביג באר שבע אני אהיה שם למנוע בגופי את הדבר הזה. אני אמנע מהם לסגור את השער של המתחם, יש שם עסקים חיוניים, אנשים שרוצים להתפרנס. בדמוקרטיה תוססת כל אחד יבחר אם להחרים או לא".

החל מהלילה הפיצו פעילי ימין כרזות על חרם על מרכזי ביג. באחת הכרזות נכתב: "ביג טעות. מהיום מפסיקים לקנות בביג סיימנו להיות נחמדים. מי שלא מכבד אותנו - לא נכבד אותו. הדמוקרטיה - לא תכנית כבקשתך". לפי הדיווח, מספר מפגינים הגיעו הבוקר לביתו של מנכ"ל הרשת.

מחברת ביג נמסר: "כששמירה על הדמוקרטיה היא הבסיס להחלטתה, ביג עומדת מאחורי הודעתה. יחד עם זאת ככל שיהיו שוכרים במרכזים שיבקשו לפתוח היא תכבד את רצונם ולא תמנע זאת מהם. בכדי לעודד שוכרים להשתתף בשביתה, חנויות שיצטרפו להשבתת המרכזים מחר לא ישלמו שכר דירה על יום זה".

תגיות:מחאהביג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה