חדשות בארץ

"לשחרר את האגו": הרצוג ביקש מהקואליציה והאופוזיציה לחזור למו"מ בבית הנשיא

נשיא המדינה טען כי ההסכמה סביב סוגיית עילת הסבירות היא "בת השגה". הוא ציין: "אנחנו בעיצומם של ימי בין המצרים. ימים שבהם הזעקה ברורה – נגד שנאה, קיטוב ופלגנות. עצרו את הקרע הנורא"

(צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)(צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)
אא

מחר תצביע הכנסת, בקריאה ראשונה, על חוק ביטול עילת הסבירות. נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא היום (ראשון) לקואליציה לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, ולחזור לשולחן המשא ומתן עם האופוזיציה.

הנשיא, שנשא דברים בטקס האזכרה הממלכתי לחוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, אמר בפתח דבריו כי "אנחנו בעיצומם של ימי בין המצרים. ימים שבהם הזעקה ברורה – נגד שנאה, קיטוב ופלגנות, ובעד ה-יחד הישראלי. ימים שמחייבים אותנו לנהוג בכובד ראש ובאחריות, בסוגיות שמשפיעות באופן ישיר על אחדות ישראל ולכידות החברה הישראלית".

"אני לא חושב שיש מישהו בישראל שצופה בחדשות, או מסתכל סביבו ברחוב, בשולחן השבת, במקום העבודה, ברשתות החברתיות או בקבוצות הוואטסאפ – וחושב שקורה כאן משהו טוב בחברה הישראלית. משפחות נקרעות. שכנים וחברים הופכים מאוהבים לאויבים. כולנו מכירים את הדוגמאות ההיסטוריות מהימים האלה בדיוק במעגל השנה שלנו, אבל זו לא היסטוריה – ה'כאן ועכשיו' שלנו מדבר בעד עצמו. המציאות המטלטלת והמסוכנת הזאת מתרחשת לנו מול העיניים" -  אמר הרצוג.

הנשיא ציין שרבים פנו אליו, כולל פוליטיקאים, וטענו בפניו שאפשר להגיע להסכמות: "אנשים פנו אומרו, איזה פספוס. איזו טרגדיה. וזה נכון. אני אומר לכם, ההסכמות אפשריות, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות. ההסכמה בת השגה. ובכל זאת, אף אחד לא מוכן לשבת ולדבר עכשיו, ללא תנאים. זו החמצה בקנה מידה היסטורי. אני שואל את נציגינו בממשלה ובכנסת, זה שווה את זה? זה באמת שווה את זה? המספרים, הנתונים, הסקרים והדיונים, משקפים צורך ציבורי אמיתי וגדול בהידברות והסכמה. זה ברור כשמש".

לסיום קרא הנשיא, לשני הצדדים, לחזור אל שולחן הדיונים בבית הנשיא: "זה הרגע להתאמץ יחד. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר. זה הרגע לחשוב על ההשלכות. שחררו את האגו. צריך להמשיך לדבר. עצרו את הקרע הנורא. העם מצפה שתתעשתו, ומהר".

בתגובה לדברי הנשיא אמרו גורמים בקואליציה כי "עם כל הכבוד לנשיא, לא נחזור להידברות בתקופה הקרובה. גנץ ולפיד פוצצו את השיחות, הנשיא צריך לומר בקול ברור שהם אשמים במצב שנוצר. נרכך מה שצריך ללא תיווך הנשיא".

תגיות:הידברותהנשיא הרצוגעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה