פעילות הידברות

המאבק שמאחורי הקלעים נחשף: מחלקת אתגר בקרב להצלת הנוער בימי החופש

פעילות הקיץ של מחלקת אתגר כבר החלה. מאות נערות זוכות לפעילות חווייתית וחינוכית מעשירה, במקום לשוטט במקומות מפוקפקים

אא

אחד האתגרים המשמעותיים בימינו הוא אתגר הנשירה. נוער נושר, נוער בסיכון, נוער בסיכוי. לא משנה איך יקראו לבעיה, היא קיימת, נוכחת, ואי אפשר להתעלם מקיומה.

בהידברות החליטו להיענות לבעיה, או כמו שבחרו לקרוא לזה 'אתגר', ולהתמקד בנשירה אצל הבנות, משום שדווקא הנשירה אצלן פחות מורגשת, וגם אין הרבה מסגרות שנותנות מענה לעולם הבנות.

המחלקה קיימת מספר שנים ומטפלת בבנות נושרות, או 'נושרות סמויות'. כלפי חוץ הכל בסדר, אבל בפנים משהו זז, מיתר סמוי מנגן משהו צורם...

 

הפעילות השוטפת

במסגרת הפעילות הקבועה יש מפגשים שבועיים הכוללים הפעלות חווייתיות. כמו כן, יש מדריכות שמלוות את הבנות במשך הפעילות, ונשארות לשוחח. כך נוצר קשר שהוא ליבת הפעילות. כשנוצר קשר אמין, הכל יותר בטוח, לילדה יש לאן לפנות אם תהיה במצוקה. אם תעזוב את הבית, אם היא רוצה לשתף, יש לה כתובת בטוחה.

הפעילות עצמה כוללת הרצאות מחכימות ממיטב הרבנים, גרפולוגיה, סיפורים של בעלות תשובה, הרבה מוזיקה, הרקדות, ומופע תיאטרון עם דגש על מקום טיפולי ורגשי. וכמובן המטרה היא שתהיה להן כתובת, מישהו שמקשיב להן ומקבל אותן כמו שהן, בלי להעיר ובלי לדרוש. שיהיה להן פשוט מקום חם בעולם. משם הכל אפשרי.

 

מחריד ביותר!

אך הדבר המזעזע ביותר הוא עניין הגיל! במסגרת הפעילות יש גם שכבה מיוחדת לבנות בכיתות ז'-ח'. לצערנו, יודעים היום שזרעי הנשירה הראשוניים מופיעים בגילאים הללו, וכדאי להקדים רפואה ולטפל מבעוד מועד פונים גם לגילאים הללו.

יש פניות מבתי הספר, או פניות של ההורים. הדמעות והמצוקה קורעת הלב של המשפחות הם קשים ביותר, מה אומרים לאמא למתבגרת צעירה שחוזרת עם ריח של אלכוהול ב-2 בלילה? מי יודע עם מי הסתובבה? היכן ועם מי היא בילתה?

 

החופש הגדול - החור השחור

חודשיים של קיץ בבתים רבים זאת התמודדות עם "אמא משעמם לי" או "אבא תביא לי כסף לבריכה", ההורים מתמרנים בין ילדים משועממים לילדים שמעוניינים דווקא באטרקציות יקרות. אך בבתים רבים אלו "הימים הנוראים", ימים בהם הבת/הבנות ללא מסגרת. גיל ההתבגרות לא בהכרח מתאפיין בקשר קרוב עם ההורים, והורים רבים מסתובבים בימים ובלילות בעיניים טרוטות מדאגה.

מחלקת אתגר מקיימת פעילות מוגברת, ואולי גם יצליחו להוציא את הבנות למחנה קיץ. הפעילויות יקרות, ההוצאות גדלות וגם כך המצב התקציבי הוא בכי רע.

בימים אלו יש לכם את ההזדמנות להצלת נפשות כפשוטה, ובזכות זה מידה כנגד מידה תזכו גם אתם לרוב נחת מילדיכם.

 

לחצו כאן והצילו את הנשמות של בנות ישראל.

או חייגו 073-222-1212

תגיות:נוער בסיכוןפעילות קיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה