חדשות בארץ

"מה היה קורה אם חרדים היו מפגינים?": אנשי ימין מגיבים להפגנה בנתב"ג

ההפגנה בנתב"ג יצרה תגובת שרשרת של עיתונאים ואנשי ימין. אלדד יניב: "רוב הציבור לא שם: לא בשנאה היוקדת לחצי עם. לא במיליטריזם. לא בפלרטוט עם האלימות". שמעון ריקלין תהה: "מה זה נתן להם?"

  • ט"ו תמוז התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

המפגינים נגד הרפורמה המשפטית התאספו אתמול (שני) אחר הצהריים בטרמינל 3, באירוע שכלל פינוי מפגינים בכוח על ידי המשטרה וכן התפרעויות ועימותים רבים עם המפגינים. האירוע הזה הוליד תגובות רבות, כולל של עיתונאים ואנשי ימין, שלא אהבו את מה שהתרחש שם.

"שוו בנפשכם שחמשת אלפים יוצאי אתיופיה היו מחליטים למחות בנתב"ג. או חרדים. או מתנחלים. קל וחומר: ערבים", כתב העיתונאי שי גולדן. "רק דמיינו את התמונות. ואידך זיל גמור".

אלדד יניב כתב: "חסימת נתב"ג נכשלה (לא באמת שובשו ההמראות והנחיתות),כי המחאה נתקלה במשטרה שהיא לא עמי אשד. התכנון שמחאה תשתק את השער של ישראל מלמדת על ההיבריס של מי שחושב שבשם המאבק - מותר לעשות מה שרוצים. רוב הציבור לא שם: לא בשנאה היוקדת לחצי עם. לא במיליטריזם. לא בפלרטוט עם האלימות".

עוד לפני המחאה, העיתונאי שמעון ריקלין כתב: "אנשים שהמומים שגלי בהרב מיארה מאפשרת ומקדמת את חסימת נתב"ג - אתם חיים עדיין בעבר. בעולם שיש בו חוק ושיוויון ואין אכיפה בררנית. אבל ישראל של היום היא מקום שבו חברי העליונות הלבנה ומשרתיהם קובעים הכל כי זה שלהם. אם תפנימו את המצב הזה תבינו שזה מאוד הגיוני ש'נציגת החוק' היא חלק מהעבריינים הללו שעושים מה שבא להם ואיפה שבא להם".

אתמול, לאחר ההפגנה, כתב ריקלין כי: "מילא אלימים. מילא פריבלגים. מילא מתחסדים. מילא מגלגלים עיניים בשם הדמוקרטיה והממלכתיות במופע אימים נגדם. מישהו יכול להסביר לי מה נתן להם לחסום היום את נתב"ג ולהתעלל בהמוני ישראלים? עוד שנאה כלפיהם? בחיי שלא מבין אותם".

רגע לפני ההפגנה, בזמן שאנשי שמאל קראו להגיע לנתב"ג ולהגביר את המחאה, הבמאי והיוצר מני אסייג כתב: "עשרות אלפי ישראלים הגונים, שומרי חוק ומשלמי מיסים, שרק רצו לבלות חופשה בחו"ל, או שנזקקים לטיפול רפואי דחוף מעבר לאוקיינוס, עתידים לעבור סבל גדול ואולי גם להפסיד את הטיסה. מדינת כל אנרכיסטיה".

תשובהתשובה לכולםהעברה

תגיות:הפגנהנתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה