חדשות בארץ

היום השני למבצע "בית וגן": עדכונים שוטפים

אלפי פלסטינים עוזבים רגלית את ג'נין, 5 מעבדות נפץ ובהן מאות מטענים אותרו: כתבה מתעדכנת

  • ט"ו תמוז התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:57) 

היום השני למבצע "בית וגן": פעילות כוחות צה"ל בג'נין במסגרת מבצע בית וגן וג'נין נמשכה גם הלילה (שלישי) והכוחות איתרו חמ"לי תצפיות, פירי מנהרות, ומטענים רבים. בנוסף נעצרו כמה מחבלים, בהם פעילי טרור מרכזיים. בחסדי שמים אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

אלפי תושבים פלסטינים במחנה הפליטים ג'נין את בתיהם. על פי דיווחים פלסטיניים, רק חמושים נותרו במקום, וכי התושבים עזבו למקומות אחרים, למסגדים, לבתי ספר ולמרכזים רפואיים בעיר ג'נין.

גורמי ביטחון בישראל אישרו כי אלפי משפחות נוטשות רגלית את האזור, והדגישו כי המשפחות לא נדרשו להתפנות על ידי צה"ל - אלא עושות זאת ממיאוס וחשש מההסלמה במחנה ביממה האחרונה. לדברי גורמי הביטחון, מאות החמושים שעדיין נותרו בג'נין מסתתרים בבתי התושבים. היום ב-12:00 תתקיים הערכת מצב אצל ראש הממשלה נתניהו.

לוחמי צה"ל ממשיכים בסריקות בג'נין, שהפכה למוקד הטרור המרכזי בשומרון. נכון לשעה 06:00 בבוקר, יותר מ-110 חשודים במחנה הפליטים ג'נין תוחקרו על ידי צה"ל - חלקם שוחררו לאחר התחקור, וחלקם הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

כמו כן, אותרו במחנה הפליטים חמש מעבדות נפץ, שבהן היו מאות מטענים, חומרי נפץ ואמצעים לייצור מטענים. לפי דובר צה"ל, שני פירי תת-קרקע אותרו בתוך מסגד המזוהה עם ארגון טרור, שם נמצאו נשקים רבים. בנוסף, אותרה כמות גדולה של ציוד צבאי וציוד שמזוהה עם ארגוני טרור, כמו מכשירי קשר, וסטים, מטעני השלכה, בקבוקי תבערה ואמצעי ראיית לילה.

בעקבות המבצע בג'נין, נרשמו במהלך הלילה עימותים בכמה שכונות במזרח ירושלים, ביניהן: עיסאוויה, ואדי ג'וז, א-טור, מחנה הפליטים שועפט וסילוואן. כוחות הביטחון טיפלו בהפרות סדר בכ-25 מוקדים שונים שכללו ירי על מעבר שועפאט וקלנדיה, השלכת מטענים, בקבוקי תבערה וידוי אבנים לעבר הכוחות. לוחמי מג"ב הגיבו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי רוגר לעבר מפרי סדר. כמה מבין המתפרעים נעצרו לחקירה.

במהלך טיפול באירוע הפרת סדר סמוך לעיירה אבו דיס נפצעו שני לוחמי מג"ב כתוצאה מהשלכת מטען לעברם ופונו לבית החולים שערי צדק במצב קל. במקביל, הבוקר הוכרזה שביתה כללית במזרח העיר.

כאות תמיכה בג'נין, עיריית רמאללה הודיעה על שביתה מקיפה שתיערך היום. בעיר מתכוונים לסגור את מבנה העירייה ולהפסיק את שירותיה - למעט שירותים בסיסיים, וכן לסגור את המתקנים הציבוריים והגנים. גם במסגדים של טול כרם הכריזו על שביתה כאות תמיכה בג'נין.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן הבוקר: "קבענו תורת קרב של פשיטה ומארב – כלומר פשיטות ללב המחנה. אין נקודה במחנה הפליטים שלא פעלנו בה. לא היו היתקלויות משמעותיות והחמושים לא בחרו לצאת ולהילחם. במקביל, כוח ימ"מ פשט ללב המחנה וביצע סיר לחץ ליעד שכלל פיר עם מטעני חבלה שפוצצנו. המחבלים שם ברחו. מצאנו גם מחרטה וחמ"לי לחימה נוספים, בהם מסכים שחוברו למצלמות רחוב. נותר לנו עוד כעשרה יעדים מסומנים שלנו במרכז המחנה, ואנו לוקחים את מגלן, דובדבן, אגוז וסיירת צנחנים שייכנסו במהלך היממה הקרובה ליעדים הללו".

עוד הוסיף הגרי כי עד כה בוצעו 20 תקיפות מהאוויר, רובם של מל"טים. הוא ציין כי כל תשעת ההרוגים הפלסטינים הם מעורבים בלחימה: "היו פצועים שהם בלתי מעורבים, אבל לא הייתה שום מגבלת תנועה לאמבולנסים". הוא ציין כי 3,000 פלסטינים עזבו את המחנה: "אין עוצר במחנה, אבל היחידים שאנחנו לא מרשים את כניסתם למחנה הם ישראלים".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר אמש כי הוא "עוקב בדאגה אחרי פעילות צה"ל בג'נין", והדגיש: "יש להקפיד שהלחימה מתנהלת בהתאם לחוק הבינלאומי".

אנא התפללו לשלומם של חיילי צה"ל:

כ

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

תגיות:טרורג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה