חדשות בארץ

סער: "הליכוד מפיץ פייק ניוז". הליכוד: "הארכיון זוכר הכל"

שר המשפטים לשעבר האשים את הליכוד בהפצת פייק ניוז, וטען: "ביטול עילת הסבירות מעולם לא היה באג'נדה שלי". הליכוד: "הארכיון זוכר הכל, וגם אנחנו"

סער (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)סער (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ברקע קידום הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות על ידי הקואליציה, תקף הערב (רביעי) שר המשפטים לשעבר גדעון סער את מפלגת הליכוד, וטען כי היא מפיצה פייץ ניוז. בליכוד הגיבו כי סער משקר: "הארכיון זוכר הכל, וגם אנחנו".

חילופי המהלומות המילוליים החלו בעקבות דברים שאמר שר התקשורת שלמה בקרעי בריאיון לחדשות 12, בהם קרא לסיום תפקידה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה: "מבחינתי היא צריכה ללכת הביתה היום. כנראה שאי אפשר לממש זאת כל כך מהר בגלל הסיפור של עילת הסבירות".

בליכוד פרסמו הודעת הסתייגות מדבריו של קרעי ואמרו כי הם "משוללי כל יסוד ואינם מייצגים את דעתו של ראש הממשלה". עוד הוסיפו כי "צמצום עילת הסבירות מקודם בהתאם למתווה שופט העליון סולברג ומצע מפלגתו של גדעון סער. שאלת פיטוריה של היועמ"שית אינה על הפרק".

בתגובה לדברים, מסר סער: "אני שמח  לראות שהליכוד רואה בי בר סמכא בתחום המשפט, ובצדק, רק חבל שהוא מפיץ פייק ניוז. ביטול עילת הסבירות מעולם לא היה באג'נדה שלי או במצע תקווה חדשה. אשמח ללמד איך עושים רפורמה אמיתית במקום הרס מערכת המשפט והמשטר בישראל שמוביל היום הליכוד".

בליכוד הגיבו במתקפה נגדית: "גדעון סער יכול לשקר, הוא אפילו יכול למחוק מהאתר שלו את מה שכתב במצע תקווה חדשה על צמצום עילת הסבירות. אבל הארכיון זוכר הכל, וגם אנחנו". לתגובה צורף צילום מסך ממצע תקווה חדשה, של סעיף שכותרתו "צמצום עילת הסבירות". על פי סעיף זה, "עילת הסבירות, אשר מעוגנת בפסיקת בית המשפט העליון בלבד, הפכה עם השנים ל'דלת אחורית' להחלת ביקורת שיפוטית על החלטות שנמצאות בליבת העשייה של נבחרי הציבור. לפי עילה זו, השופטים הם הקובעים אם פעולה או החלטה של נבחר הציבור היא סבירה או לא. בכך שמים השופטים את שיקול הדעת וסל הערכים שלהם מעל זה של מי שהציבור בחר בהם. יש להסדיר את עילות המשפט המנהלי בחקיקה, בדרך שתצמצם את עילות הסבירות, ולהחריג את יישומה על החלטות נבחרי ציבור".

תגיות:גדעון סערהליכודשלמה קרעיגלי בהרב מיארהעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה