דיכאון וחרדות

החוקרים בדקו: "איך משפיעה גנטיקה על דיכאון אחרי לידה?"

חוקרים בדקו קבוצה של 6,039 צמדים של נשים כדי להבין אחת ולתמיד: "איך משפיעה הגנטיקה על דיכאון לפני ואחרי לידה?" הנה התוצאות

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

דיכאון לפני ואחרי לידה, הן תופעות שהפכו לנפוצות מאוד בשנים האחרונות. הנתונים מראים כי כ-10% מהנשים בהיריון ומהנשים שנמצאות אחרי לידה, חוות דיכאון ברמה שמצריכה טיפול והפנייה לגורמים מקצועיים. אך האם הדיכאון הוא בעל רכיבים גנטיים, והאם יש הבדל בין הגורמים המשפיעים על דיכאון לפני לידה לאלו שעלולים לפתח דיכאון אחרי לידה?

חוקרים החליטו לבדוק את העניין, מתוך הנחה שאם יגיעו למסקנה שגורמי הסיכון לדיכאון גנטיים, הם יוכלו לטפל בהם מבעוד מועד ובכך למנוע את התפתחות הדיכאון.  את תוצאות המחקר הם פרסמו  בכתב העת Journal Affective Disorders.

מדובר במחקר שנעשה על קבוצה של 6,039 צמדים של נשים, שכולן קשורות זו לזו בקשר גנטי. החוקרים ביקשו מהנשים לדווח על מצבן כשהן בשבוע 30 להריון, וכן שישה חודשים לאחר הלידה, באמצעות שימוש בסולם דיווח עצמי.

תוצאות המחקר הראו כי התורשה של תסמיני דיכאון לפני לידה עמדה על 16.2% ואילו אחרי הלידה עמדה התורשה על 25.7%, מה שאומר שהאפקטים הגנטיים לתסמיני דיכאון אחרי לידה גדולים פי 1.7 בהשוואה לתסמיני דיכאון לפני הלידה.

החוקרים ציינו כי הסיבה לתופעה אינה ידועה, אך מכיוון שמבינים עד כמה שהנושא הגנטי עלול להשפיע על התפתחות דיכאון אחרי לידה, חשוב מאוד להיות מודעים למצב ובמידה שידוע על מקרים כאלו במשפחה הקרובה, להיות קשובים וערניים לתסמינים של הדיכאון.

"גם על דיכאון שלפני לידה יש לגנטיקה השפעה משמעותית", הם הוסיפו, "אמנם היא פחותה ביחס לדיכאון שאחרי לידה, אך כדאי להמשיך לחקור את הנושא ולבדוק מהו המנגנון הסוציו-ביולוגי שמשפיע על גורמי סיכון גנטיים אלו".

תגיות:דיכאוןמחקרדיכאון אחרי לידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה