חדשות בארץ

מילצ'ן: "מעולם לא אמרתי לנתניהו 'בוא תעזור לי להרוויח'"

איש העסקים ארנון מילצ'ן העיד זה היום השלישי ברציפות, וענה לשאלות ההגנה: "המתנות? חלק מהחברות". פרקליטו של ראש הממשלה העיר שרבים עישנו סיגרים בעת שהתארחו אצל מילצ'ן. חלק מהעדות ניתנה בדלתיים סגורות

צילום: פלאש 90צילום: פלאש 90
אא

איש העסקים ארנון מילצ'ן המשיך היום (שלישי) את עדותו בתיקי 1000 ו-2000. עדותו מתקיימת באנגליה, בשל סירובו להגיע לארץ, ובנוכחותה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

תחילה השיב העד למספר שאלות של התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, ולאחר מכן החלה החקירה הנגדית, אותה הוביל עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה. עדותו של מילצ'ן צפויה להסתיים מחר.

התובעת התמקדה היום בתיק 2000,  הזכירה את ניסיון המכירה של "ידיעות אחרונות" ללארי אליסון, מיליארד יהודי-אמריקני שנחשב לאחד האנשים העשירים בעולם. לטענת התביעה, לנתניהו היה אינטרס שעיתון "ידיעות אחרונות" יימכר לאיש עסקים אחר, שיעניק לו "סיקור הוגן".  

מילצ'ן הודה שהכיר לנוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות", את איש העסקים ג'יימס פאקר, אך השיב בשלילה לשאלה שנתניהו ניסה להתערב במשא ומתן.

בתום מספר שאלות של התביעה שעסקו ביחסים שבין בעלי "ישראל היום", שלדון אידלסון המנוח, לבעלי "ידיעות אחרונות", עדותו של מילצ'ן נמשכה בדלתיים סגורות, "מטעמי ביטחון".

לאחר שפרק זה בעדות הסתיים, החל פרקליטו של נתניהו בחקירה הנגדית. חדד העיר, בספק רמיזה לתביעה ולשופטים: "השם שלך הפך ממילצ'ן שתרם רבות לביטחון ישראל - לאיזה ספק סיגר. זה בטח לא מי שאתה ומה שאתה. הפכו אותך מגיבור ישראל לספק סיגרים. עשו לך עוול".

חדד שאל את העד האם קיבל טובות הנאה מנתניהו או אנשיו, ומילצ'ן השיב בשלילה. בנוגע למתנות שהעניק לראש הממשלה הוא השיב כי "המתנות הן חלק מהחברות".

בסוגיית הסיגרים, שהתביעה טענה כי נשמרו בביתו של איש העסקים תמיד עבור נתניהו, טען חדד בפני השופטים שגם אחרים עישנו אצל מילצ'ן, ושזה לא רכש סיגרים בעיקר בשביל הזוג נתניהו.

בהמשך התמקד פרקליטו של ראש הממשלה בסוגיית ההטבות לכאורה, בהן מילצ'ן היה זוכה, בתמורה לטובות ההנאה שלטענת התביעה העניק לנתניהו. חדד שאל: "תאשר לי שלאורך כל השנים שאתה מכיר את נתניהו, אתה לעולם לא מדבר איתו על עסקים ברמה של 'בוא תעזור לי להרוויח'". מילצ'ן השיב: "מעולם לא".

תגיות:בנימין נתניהומילצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה