סגולות

ר' ישעיה'לה מקרסטיר והסגולה המפורסמת נגד עכברים: 7 עובדות

הצדיק שהפך את מצוות גמילות חסדים וטרח מידי יום ולילה שלא יישאר יהודי רעב: עובדות מרתקות על ר' ישעיה מקרסטיר והסגולה המפורסמת נגד עכברים

  • ח' תמוז התשפ"ג
אא

1. רבי ישעיה שטיינר, המכונה בחיבה ר' ישעיה'לה, או "הצדיק מקרסטיר" היה מייסדה של חסידות קרסטיר, שימש כאדמו"ר בעיירה קֶרֶסטוּר על יד מישקולץ שבהונגריה. נולד בה'תרי"א ונפטר בג' באייר ה'תרפ"ה (1925).

2. רבים נהרו לפתחו של ר' ישעיה לשמוע דבר קדשו ולזכות לעצה, ברכה וישועה מפיו. יותר מכל, קידש רבי ישעיה את מצוות גמילות חסדים והפך אותה לעבודת קודש מרכזית, בצורה מפליאה ומדהימה שאין לה אח ורע. הוא טרח ודאג מידי יום ומידי לילה, שלא יישאר יהודי רעב, שלא יישאר יהודי ללא מקום לינה ולא כסות לעורו.

3. ידוע היה הדבר בכל רחבי הונגריה ומחוצה לה, שבקרסטיר יש הכנסת אורחים מוכנה ומזומנה לכל דיכפין, לכל אדם באשר הוא, מגדול ועד קטון, מנכבדים ועד דלת העם, עד כי ידוע לכל היה כי ביתו של ר' ישעיה היה ביתם של כל יהודי באשר הוא. עניים רבים שהיו משוועים לפת לחם היו באים לביתו של ר' ישעיה נכנסים רעבים ונדכאים ויוצאים שבעים וטובי לב. רבי ישעיה עצמו, בענוותנותו הרבה, היה עומד ומגיש את האוכל עבור ההמונים, למרות שאלה הגיעו להיוועץ ולהתברך ממנו.

לא רק ענווה וחסד אחז בידיו, כי אם סבלנות ללא קץ. לא פעם הגיעו לביתו יהודים קשיי יום, ששמעה של הכנסת אורחים הגיעה לאוזניהם, והללו התנחלו בביתו כבני בית ממש. חלק מאותם יהודים, היו כאלה שנטרפה עליהם דעתם, ורבי ישעיה התייחס אליהם בחביבותו הרגילה, שמע את צרותיהם וסיפוריהם ללא משוא פנים כלל וכלל.

4. רבים משתמשים בתמונתו כסגולה לשמירה מפני עכברים, ואכן תמונתו תלויה בבתים במלונות ובמחסנים רבים עד ימינו אנו, כסגולה נגד עכברים.

5. לפי אחת הגרסאות, יהודי בעל אסם תבואה גדול, הגיע להתלונן בפניו על כך שמאות עכברים פשטו על מחסניו, וכל מה שעשה לגרשם לא עלה בידו. הרבי קרא לשנים מנכבדי העיירה, והקים מושב בית דין מיוחד, שם גזר על העכברים שיסתלקו, וכך היה.

6. גרסה אחרת מספרת על כך שיהודי ערק מהצבא ובשל כך נגזר עליו מיתה, משפחתו באה להתחנן לפני הצדיק, והוא הבטיח להם כי יפעל לישועתם. ואכן, כאשר שמש בית המשפט בא להעלות את תיקו של היהודי מחדרו של השופט, הוא גילה להפתעתו כי התיק נאכל כולו על ידי… עכברים.

7. בשנת תשע"ג שופץ והורחב האוהל שעל קברו. בשנים האחרונות רבים מאוד עולים לציון הקדוש,  ובמיוחד ביום השנה. כן מקובל בשנים האחרונות חלוקת אוכל ביום זה בריכוזים החסידיים, וישנם מקומות שבהם במשך כל השנה מפעילים חדרי אוכל לחלוקה לזכרו.

האמן והצייר אהרן זאב ברנשטיין מתעד את דמותו של ר' שעיה מקרסטיר ב... מלח. צפו ביצירה המרהיבה:

 
תגיות:עכבריםרבי ישעיה שטיינר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה