חדשות בריאות

הסוף לזריקות אינסולין? בשורה משמחת לחולי סוכרת

האם בקרוב חולי סוכרת לא יצטרכו להזריק אינסולין? חוקרים בארצות הברית הצליחו לייצר אינסולין צמחי שעובד בדיוק כמו אינסולין טבעי - עם פחות סיכונים ובמחיר נמוך יותר לצרכן

אא

בשורה משמחת לחולי הסוכרת: חוקרים בארצות הברית הצליחו לייצר אינסולין צמחי שניתן לקבל דרך הפה. בדיווח על המחקר  שהתפרסם באתר "מעריב", החוקרים הצליחו לייצר אינסולין צמחי מחסה, המכיל את שלושת הפפטידים הנמצאים באופן טבעי באינסולין.

על פי הדיווח, דפנות תאי הצמח חשובות לא פחות מהחומר הגנטי שבתוך התאים, והן המפתח ליעילות התרופה. חוזק החומר הגנטי מגן על האינסולין מפני חומצות עיכול עליונות ואנזימים, עד שהתרופה מגיעה לחיידקי המעיים, אשר בתורם משתחרר אינסולין, אשר עובר דרך ציר המעי והכבד כדי להגיע ליעדו.

בניסוי שנערך על עכברי מעבדה, אינסולין צמחי הצליח לווסת את רמת הסוכר בדם תוך 15 דקות, בהשוואה לאינסולין המופרש באופן טבעי. בדיווח נאמר כי התרופות הנוכחיות, כגון זריקות דרך מזרק אינסולין, מעלות את הסיכון להיפוגליקמיה (נפילת סוכר),בעוד שהתרופה החדשה תהיה איכותית יותר ובעלות נמוכה יותר לצרכן.

ד"ר הנרי דניאל מבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת פנסילבניה שהוביל את המחקר, אמר כי "הסיכון להיפוגליקמיה הוא אחד הפגמים הגדולים ביותר של מערכת הלידה הנוכחית ויכול להוביל לתרדמת. אינסולין, אשר נלקח דרך הפה, מכיל את כל שלושת החלבונים והוא מועבר ישירות לכבד. הוא פועל בדיוק כמו אינסולין טבעי, ומפחית את הסיכון להיפוגליקמיה".

ד"ר דניאל הדגיש כי "מחיר סביר וגישה אוניברסלית לשירותי בריאות הם הבסיס לעבודתי, במיוחד כאשר הגישה החדשה תאפשר לספק אינסולין בזול תוך שיפור משמעותי שלו. כלומר, חולים יוכלו לקבל תרופה מצוינת בעלות נמוכה יותר", אמר.

האם מותר לערוך ניסויים בבעלי חיים על פי ההלכה? הרב שי עמר משיב

תגיות:סוכרתאינסולין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה