חדשות בעולם

עורך העיתון הודיע: "נחליף את העיתונאים בבינה מלאכותית"

ה'בילד" הודיע כי עורכים ומגיהים צפויים לאבד את המשרה שלהם. בהודעה לעובדים נכתב: "משרות רבות לא ימשיכו להתקיים כפי שהתקיימו עד היום". האם כלי תקשורת נוספים בעולם יצטרפו לחגיגה?

  • ו' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבינה המלאכותית עשויה להחליף בעתיד עובדים רבים - היא עשויה לפגוע במעצבים גרפים, באנשי תוכנה, אבל כעת מתברר שגם מקצוע העיתונות עלול לחוות טלטלה. ה"בילד" הגרמני, העיתון הנפוץ ביותר באירופה, הודיע לעובדים כי הוא מתכוון לבצע "צעדי התייעלות". העורך הראשי של העיתון שלח מייל לעובדיו והודיע כי הוא מתכוון לסגור משרות רבות, משום שאלה יבוצעו על ידי בינה מלאכותית.

"למרבה הצער, העיתון ייפרד מעמיתים שעבודתם יכולה להתבצע בעולם הדיגיטלי על ידי בינה מלאכותית או באמצעות תהליכים אוטומטיים", כתב להם. הוא פירט אילו משרות ייפגעו וציין כי מדובר בעורכים, עורכי משנה, מגיהים, עורכי מדיה ועובדי הדפסה.

מתיאס דופפנר, העורך הראשי, טען עוד בפברואר כי העיתון אמור להפוך לדיגיטלי וציין כי כלי בינה מלאכותית, כמו  ,ChatGPT יהפכו את העיתונות העצמאית לטובה יותר.

כבר לפני 4 חודשים הוא סיפר כי "בינה מלאכותית תהיה טובה יותר בצבירת מידע מאשר עיתונאים". הוא ציין כי "רק עיתונאים מצטיינים", כמו תחקירנים, יישארו בתפקיד. ב"גרדיאן" הבריטי דווח כי אין ל"בילד" הערכה לגבי מספר העובדים שיפוטרו. בעבר הודיע גם העיתון האמריקני "בוזפיד" כי יתחיל להשתמש בבינה מלאכותית. העיתון הבריטי "דיילי מירור", וכמוהו גם ה"דיילי אקספרס", הביעו התעניינות בשימוש בבינה מלאכותית.

תגיות:עיתוניםבינה מלאכותית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה