בריאות ותזונה

בדיאטה והמשקל תקוע? זו הסיבה

בתהליך של דיאטה אבל מרגישים שהמשקל תקוע ואפילו עולה? יש לכך כמה סיבות

אא

כל מי שהתחיל תהליך של דיאטה מכיר את המצב ובו המשקל תקוע, למרות שעשיתם את כל מה שצריך. מאיה לרון הירש, דיאטנית קלינית, אומרת שהסיבה לכך היא "שהמשקל שלנו הוא כלי, אחד מבין רבים, להערכת קצב ירידה במשקל". אז מה קורה שהכלי לא משקף כמו שצריך את המצב האמיתי?

חשוב לציין כי בכל רגע נתון מתרחשים תהליכים שמשפיעים על משקל הגוף שלנו. לפני שאתם מתייאשים, בדקו אם אתם לא סובלים מהדברים הבאים:

עצירות

אם מערכת העיכול שלכם לא התרוקנה בימים האחרונים, ומצד שני המשכתם לאכול כרגיל, יכול להיות שעליתם בין קילו לשני קילוגרמים. ברגע שגופכם יתרוקן שוב, המשקל יירד. אם אתם סובלים מעצירות, כדאי להקפיד על תזונה מלאה בסיבים תזונתיים ונוזלים למניעת עצירות.

עלייה בנפח הנוזלים

אם שתיתם הרבה מים לפני השקילה, אכלתם מזונות עשירים בנתרן או אתם נוטים לסבול מבצקות בגוף – יכול להיות שעליתם במשקל. בשביל למנוע מצב זה, כדאי לאכול פחות נתרן, פחות אוכל מעובד, יותר לאכול בבית ולהשתמש במלחים דלי נתרן. אם אתם סובלים ממחלה שגורמת לבצקות (אי ספיקת לב, מחלת כליות וכו'), יש להתייעץ עם הצוות הרפואי לגבי טיפול המתאים למצבכם.

משקל שונה בכל מכשיר

לא כל המשקלים מדויקים ולכן כל מכשיר יכול להראות תוצאה שונה- מה שיגרום לכם לחשוב שהוספתם קילוגרם או יותר. כדאי להישקל במשקל קבוע, במרפאה או בבית.

עליה במסת שריר

אם התחלתם לשמור על תפריט בריא ומאוזן, ובמקביל התחלתם פעילות גופנית, ככל הנראה מסת השריר שלכם תגדל. מצב כזה יכול לגרום למשקל לעלות, למרות שתרגישו טוב יותר.

הירש מוסיפה ומדגישה שהמשקל הוא חלק מהתהליך ואינו המטרה או התוצאה. ישנם כלים נוספים להערכת יעילות התוכנית, כמו בדיקת אחוזי שומן, בדיקת היקפים או אפילו התחושה וההרגשה האישית שלכם.

* המלצות אלו אינן מהוות תחליף לייעוץ רפואי או מקצועי. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה