נטורופתיה ורפואה טבעית

סובלים מאלרגיה? כך תנצחו אותה

מתעטשים, סובלים מנזלת שקופה, שיעול או קוצר נשימה? אם תסמינים אלו נובעים מאלרגיה – ישנן דרכים טבעיות לטפל בהם

אא

כל אדם חמישי מתמודד עם אלרגיה ותסמיניה, אולם לא כולם מצליחים להבין מה בדיוק גורם לתגובה האלרגית. אלו יכולים להיות שינויי מזג האוויר, רגישות לאבק, פריחות של עצים או שיחים מסוימים, שערות של חיות מחמד או רגישות לחרקים, נוצות ועוד מגוון סיבות.

ד"ר מוטי לוי, רופא ראשי ב"כללית רפואה משלימה", אומר כי אם תיגשו לטפל באלרגיה אצל הרופא, ייתכן שתקבלו תרופות או אנטי-היסטמינים, שתפקידם לצמצם ולהעלים את התסמינים של האלרגיה. עם זאת, בשביל למצוא את שורש הבעיה ולהקל על תסמיני האלרגיה, ואולי אפילו להעלים אותם לגמרי, ישנן דרכים טבעיות יותר.

מהי אלרגיה?

אלרגיה היא התגובה של הגוף לחומר הקרוי אלרגן (גורם אלרגיה),המצוי במזונות מסוימים, צמחים, תרופות, אבקנים, שערות בעלי חיים וכמעט כל דבר שנמצא מסביבנו. על פי ד"ר לוי, מערכת החיסון של אנשים שסובלים מאלרגיה מתייחסת לחומרים האלרגניים כאילו הם פולשים זרים המסוכנים לגוף ולכן התגובה של הגוף אליהם היא בהתאמה.

"הגוף מגיב בעוצמה תוך שחרור של חומרים שונים (ביניהם חומר הנקרא היסטמין) הגורמים לתגובה דלקתית. התוצאה היא הופעת תסמינים של אלרגיה כגון: נזלת שקופה, עיטושים מרובים, גרד בחך ובאף ועד למצב של אסתמה – קוצר נשימה, צפצופים, ושיעול", אומר לוי.

כיצד מטפלים באלרגיה?

יש מספר צעדים שאפשר לעשות בשביל לצמצם תופעות אלרגניות:

* מומלץ להתקין מערכת מיזוג אוויר עם מסננים מתאימים לקליטת אבקנים.

* מומלץ להימנע משהות בקרבת עצי אורן, זית ופקאן או צמחים אליהם ידוע כי ישנה רגישות.

* רצוי להימנע מצריכת מזונות עתירי סוכר, חלב ניגר, שוקו ומעדני חלב ממותקים במצבים בהם קיימת ליחה ממקור לא ברור.

* רצוי לשהות בחללים סגורים.

כמו כן, יש מספר ויטמינים, מינרלים, צמחי מרפא וחומרים טבעיים נוספים שיכולים למתן תסמינים של אלרגיות, כמו אבץ, ויטמין סי וקוורציטין, אותם ניתן לצרוך אותם כתוספי תזונה או לצרוך מזונות שמכילים ריכוז גבוה שלהם. לדוגמה, ויטמין סי נמצא בפלפל אדום, ברוקולי, כרובית, פירות הדר, תותים וקיווי. אבץ נמצא בשיבולת שועל, זרעי דלעת, חזה הודו, עדשים, סלמון וחיטה מלאה.

בנוסף, שתייה מרובה היא גם גורם שיכול להקל על תסמיני האלרגיה משום שהיא חשובה לתהליכי פינוי רעלים מן הגוף, גם במקרים של גודש. מומלץ לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום או לקבל את הנוזלים מחליטות צמחים או מיצי ירקות.

* המלצות אלו אינן מהוות תחליף לייעוץ רפואי או מקצועי. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה