חם ברשת

"חייל שנשרף בקרב יותר נכה מחייל שנשרפה לו הנפש בקרב?": הפוסט המרגש של איציק סעידיאן

איציק סעידיאן העלה לרשת סרטון מתוך דיון בכנסת בו השתתף בשבוע שעבר, וכתב על חשיבותה של הנפש: "חייל שנשרף בקרב יותר נכה מחייל שנשרפה לו הנפש בקרב?"

אא

איציק סעידיאן, הלום קרב שהצית את עצמו לפני כשנתיים על רקע מצב הפוסט-טראומה ממנו הוא סובל, השתתף בשבוע שעבר בדיון שנערך בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בהצעת חוק ממשלתית העוסקת בעיגון זכויותיהם של נכי צה"ל.

סעידיאן העלה לעמוד שלו ברשת החברתית סרטון מהוועדה, ובו נראית אדווה כספי, בת זוג של הלום קרב, שמספרת בדמעות כיצד המצב הנפשי של בעלה משפיע עליה ועל ילדיה: "הוא כל היום סובל, כל היום בוכה, כל היום עצבני, הילדים זועקים 'איפה אבא?'".

לצד הסרטון, כתב סעידיאן פוסט נוקב ומרגש על החשיבות של הנפש, לא פחות מהגוף:

"אין מחיר לנפש! לא שלנו ולא של משפחתנו! חירש יותר נכה מאילם? קטוע רגל יותר נכה מקטוע יד? חייל שנשרף בקרב יותר נכה מחייל שנשרפה לו הנפש בקרבהגיע הזמן שתצא האמת! הנפש היא איבר שקוף ורוחני בגוףהוא איבר שלא ניתן לעשות לו פיזיותרפיה או לנתח. והוא האיבר הכי חשוב בסוף ומשפיע על כל הגוף. מניסיון, לא אני אומר את זה. כל הדור היום יודע את זה (בזכות הקבלה) ומרגיש את זה. ויש אין סוף מחקרים. לא צריך להסביר, אפילו אני חושב. ברחוב האזרחים מבינים אותי טוב טוב.

הלם קרב היא פציעה שקופה כמו הנפש. גם היא שקופה ועדיין היא האיבר הכי חשוב בגוף. וזו המלחמה שלי ושל אחים שלי הלומי הקרב. לא רוצים כסף, לא תנאים, לא מבינים בפוליטיקה. רוצים רק הכרה אמיתית! לא רוצים שיקראו לנו פוסט טראומטיים, אנחנו רוצים 'שיקראו לילד בשמו'. אנחנו לא פוסט טראומטיים! אנחנו הלומי קרב.

זו האמת הגדולה שלשמה אני, יצחק, יצא למלחמה הזו. ואנחנו נמשיך להילחם את המלחמה הזאת, אם צריך עד סוף חיינו. כי לא נשאר לנו עוד לשתוק או להתבייש או להסתיר. אנחנו לא קבצנים ולא מבקשי נדבות. אנחנו יודעים שאנחנו גיבורים וכל העם אומר זאת, רק לא בכנסת. אנחנו נלחמנו למען המשך קיומה של מדינת ישראל, למען עמנו שלא נרדף עוד מידי הגויים. וכמו שדוד בן גוריון אמר בהקמת המדינה 'ללא הצבא, אין לנו עם'.

אני לא מזלזל בשום פציעה אחרת, סך הכול אנחנו רוצים להרגיש שכמו שנתנו סוג של אקסטרה במהלך השירות, שהקרבנו את חיינו ולא בדימוס, אנחנו חיים אותה כל החיים וגם המשפחות שלנו לא פחות, ואף יותר! תנו לנו בחזרה קצת יותר אקסטרה, ולא במספרים או בתנאים יותר טובים - בהכרה מלאה, אמיתית, כנה וישירה. 'לקרוא לילד בשמו' ולסיים את הדבר, הפעם לחלוטין ולא עוד פעם להמשיך לסבן אותנו עוד 38 שנים. בשביל אחינו, חברנו, ילדנו, משפחתנו ולכל עם ישראל לדורותיו".

סעידיאן סיכם את הפוסט: "אוהב את עם ישראל שלי היקר,  אשמח שתיקחו חלק בדבר הגדול הזה ותשתפו ביניכם, ובעזרת השם זה יביא איתו אמרה יותר גדולה, שבסופה נחזור להיות מאוחדים ולא רק ברגעי משבר".

סעידיאן בן ה-28 השתתף כלוחם גולני במבצע "צוק איתן" בשנת 2014, ולחם בקרב הקשה בשכונת שג'אעייה בעזה בו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כנכה צה"ל בעקבות מצב הפוסט טראומה ממנו הוא סובל, אולם קיבל 25 אחוזי נכות בלבד. לפני כשנתיים הצית את עצמו במחאה מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, והובהל לבית החולים במצב אנוש.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה