חדשות בארץ

החשש: "חודשיים של שביתה בתיכונים בתחילת השנה"

שר החינוך צופה כי יו"ר ארגון המורים רן ארז יכריז על שביתה בתחילת השנה. הסיבה: דורש 12 אלף שקל למורה מתחיל

  • א' תמוז התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

היום (שלישי) יסיימו תלמידי תיכון רבים את שנת הלימודים תשפ"ג. הם ייצאו לחופש הגדול, אך ייתכן שלא יחזרו גם לאחריו. שר החינוך יואב קיש אמר אמש לחדשות 12: "צופה חודשיים של שביתה בתיכונים בתחילת השנה הבאה".

לדבריו, יו"ר ארגון המורים רן ארז יכריז על שביתה בתחילת השנה על רקע המשא ומתן שנכשל. "אחרי חודשיים רן ארז יגלה שהוא נמצא באותה נקודה ויסיים את השביתה", אמר השר. הדרישה של ארז היא תוספת של כמיליארד שקל - סכום עצום. ארז דורש משכורת של 12 אלף שקל למורה מתחיל, שזה גבוה גם ביחס למגזרים אחרים במשק. באוצר מסבירים שאם יתנו למורי התיכונים שכר גבוה ממורי היסודי, אלה יעזבו את בתי הספר באופן מיידי כדי לעבור לתיכון.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר וארגון המורים משתתפים בהליך גישור על מנת לנסות ולסיים את המשא ומתן ולהגיע להסכם טוב וראוי. במהלך החודשים האחרונים הוגשו לארגון המורים כמה הצעות מכבדות וראויות עבור העלאת שכרם של המורים ושיפור מערכת החינוך. למרות זאת, ארגון המורים ממשיך להתבצר בעמדתו אשר אינה עולה בקנה אחד עם סדרי הגודל של הסיכומים שנעשו לאחרונה עם ארגוני עובדים אחרים. בנוסף, ארגון המורים מסרב לדיון ענייני בדרישות המדינה אשר נועדו לשיפור מערכת החינוך. משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם טוב, שיביא לשיפור שכרם של עובדי ההוראה לצד תיקונים נדרשים במערכת".

תגיות:שביתהמוריםמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה