חדשות בארץ

לוחמים שנפגעו בג'נין: "נורתה עלינו אש כבדה והושלכו לעברנו מטענים ממספר מוקדים"

כוחות הביטחון סיימו את הפעילות בג'נין, ובבתי החולים ממשיכים לטפל בשבעת הלוחמים שנפצעו בתקרית. מצבו של אחד מהם מוגדר קשה. ראש הממשלה ומפכ"ל המשטרה ביקרו את הפצועים

אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

שבעת הלוחמים שנפצעו היום (שני) בפעילות כוחות הביטחון בג'נין מאושפזים בבתי החולים "רמב"ם" בחיפה ו"העמק" בעפולה. מצבו של אחד מהם הוגדר אחר הצהריים קשה. שניים במצב בינוני והיתר במצב קל.

סמ"ר ב.ג ורס"מ ת.כ לוחם וחובש בימ"ס מג"ב איו"ש, שנפצעו בפעילות, אמרו במהלך הביקור שערכו אצלם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי: "נורתה עלינו 'אש כבדה' והושלכו לעברנו מטענים ממספר מוקדים, יחד עם הכוחות הצלחנו לעצור את המבוקשים ולפגוע במספר רב של מחבלים, ברגע שהכוח נפגע אני ועוד חובש בכוח התחלנו לטפל בלוחמים, ותוך זמן קצר הגיעו אלינו פראמדיקים וכוחות נוספים. אנחנו נחושים להחלים ולחזור לחברים ולפעילות במהרה".

שבתאי הגיע לבית החולים מלווה במפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן ובמפקד מרחב מג"ב איו"ש, תת ניצב ברק מרדכי. הוא העניק ללוחמים ספר תהילים ואמר: "פעלתם במקצועיות, תחת סיכון במשימה מורכבת ולסיכול חשוב של טרור, אני גאה בכם ומאחל לכם החלמה מהירה. אנחנו נמצאים במציאות ביטחונית מאתגרת. לוחמי מג"ב, משטרת ישראל, כוחות צה"ל, שב"כ וכלל גופי הביטחון מעבירים מסר ברור, נשים יד על מחבלים ופעילי טרור בכל מקום שנדרש. נחזק ונלווה את הפצועים, מודה לגורמי הרפואה על הטיפול המסור בכוחותינו".

התחקיר המבצעי הראשוני של האירוע, בו נפגעו הלוחמים, מצביע על כך שלאחר ביצוע מעצרים של פעילי טרור, הופעל מטען על כלי רכב צבאי של הכוח. שני חיילי צה"ל וחמישה לוחמי ימ"ס נפגעו. כוחות צה"ל הצליחו לחלץ את הנפגעים תחת אש, ואף להוציא כעבור מספר שעות את כלי הרכב, מסוג "נמר", שניזוק בתקרית.

התקשורת הפלסטינית דיווחה שחמישה חמושים נהרגו בחילופי האש עם צה"ל ועשרות נפגעו. בעקבות התקרית, חבר הלשכה המדינית של חמאס סוהיל אל-הינדי, פרסם איום: "ההתנגדות עוקבת ומוכנה להגיב לתוקפנות הכיבוש נגד ג'נין. לא נאפשר שיישפך דם אנשינו בשום מקום בארצנו הפלסטינית".

גם דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רדינה, התייחס לאירוע בג'נין: "מעשי הטבח הממושכים של הממשלה הישראלית כלפי עמנו הם ניסיונות להבעיר את השטח ולגרור למעגל האלימות. המצב הנוכחי לא יכול להימשך, על הקהילה הבין-לאומית, ועל ממשל ארה"ב בפרט, להתערב מיד".

תגיות:צה"לג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה