חדשות בארץ

7 לוחמים נפצעו, 5 רכבים ניזוקו, חילוץ תחת אש: פרטים נוספים אודות מבצע המעצרים שהסתבך

מספר לוחמי צה"ל ומג"ב נפצעו באורח קל עד בינוני, ולפחות 5 רכבים של צה"ל ניזוקו, לאחר שרכב ממוגן עלה על מטענים עוצמתיים שהונחו בציר היציאה מג'נין

  • ל' סיון התשפ"ג
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

2 לוחמי צה"ל ו-5 לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל עד בינוני במהלך פעילות מבצעית שהסתבכה בג'נין - כך התיר דובר צה"ל לפרסם בצהריים (שני). גם כעת, שעות לאחר שהחלה הפעילות, נמשכים חילופי האש באזור. 7 הלוחמים שנפצעו פונו לבתי החולים רמב"ם בחיפה והעמק בעפולה, ומשפחותיהם עודכנו.

הפעילות החלה כאשר כוחות מג"ב וסיירת צנחנים הגיעו לג'נין לפנות בוקר ועצרו 2 מבוקשים חשודים בטרור, פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי. בשעה 7:10 בבוקר, בעת שהכוחות יצאו מהעיר, נפגע רכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל ממטענים עוצמתיים שהונחו בציר בו נסע, והתפוצצו מתחתיו, ולפחות 5 רכבים צבאיים נתקעו בזירת הקרב.

לדברי בכיר בצה"ל, מבצע חילוץ הרכבים יימשך עוד מספר שעות, אך הדגיש כי "האירוע תחת שליטה". הוא הוסיף כי "כעת יש בין 5 ל-7 רכבים מושבתים במרחב ופועלים לחילוצם גם באמצעות מל"ט זיק (חמוש)".

על מנת לחלץ את כלי הרכב שנפגעו משתמשים בצה"ל בטכנולוגיות מיוחדות. כדי להרחיק מחבלים מהאזור, צה"ל תקף מהאוויר באמצעות מסוקי אפאצ'י. מדובר באירוע חריג במהלכו מפגיז צה"ל מהאוויר ביהודה ושומרון, לראשונה מזה יותר מ-20 שנה. - בפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה ביהודה ושומרון.

דובר צה"ל מסר מספר שעות לאחר תחילת האירוע כי "במהלך הפעילות התנהלו חילופי אש מסיביים עם חמושים, הושלכו מטענים רבים לעבר הכוחות שהגיבו בירי וזוהו פגיעות". עוד אישר הדובר: "מסוקי קרב ירו במרחב העיר ג'נין לאחר זיהוי חמושים במרחב".

חטיבת ג'נין של גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, קיבלה אחריות על הנחת המטענים.

בתוך כך, מתחזקת ההערכה כי צה"ל קרוב מאוד לצאת למבצע צבאי רחב שיתמקד בצפון השומרון. חבר הקבינט המדיני ביטחוני ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי הוא "מחזק את ידי לוחמינו שפועלים בג'נין תחת אש כבדה ומתפלל לשלומם והצלחתם. הגיע העת להחליף את פעילות הפינצטה במבצע רחב למיגור קיני הטרור בצפון השומרון ולהשבת ההרתעה והביטחון באזור". 

במקביל, בעקבות הפעילות בג'נין ובתום הערכת מצב שנערכה בצה"ל, הוחלט לבטל את הכניסה שתוכננה הלילה לקבר יוסף בשכם, כך דווח בכאן חדשות. מדובר בכניסה שגרתית הנערכת מדי חודש על ידי מנהלת הקבר והמועצה האזורית שומרון, ובמערכת הביטחון הוחלט שלא לקיים אותה.

תגיות:ג'ניןלוחמי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה