בריאות ותזונה

לא רק פופקורן: 4 מזונות מפתיעים שתזונאים ברחבי העולם צורכים בכל יום

מה תזונאים ברחבי העולם אוכלים מדי יום? אולי גם אתם תופתעו

אא

תזונאים ברחבי העולם סיפרו מה הם צורכים מדי יום ביומו ומדוע, ואין ספק שרשימת המזונות מפתיעה במיוחד וגם אנחנו נוכל להיעזר בה כדי לדעת מה טוב עבורנו ומה פחות. 

כמובן שמדובר ברשימה חלקית בלבד, שכן הכתבה לא הגיעה לכל התזונאים בעולם. אבל מסדר היום וההרגלים הקולינריים של מקצתם, נוכל להבין דבר או שניים על מה שאנחנו יכולים לצרוך. 

המאכל המפתיע הראשון: פופקורן

מי אוכל פופקורן בכל יום? גם אנחנו שאלנו את השאלה הזו, אבל התזונאית האמריקנית קריסטין קירקפטריק, שמנהלת את מכון הבריאות של קליבלנד, יודעת בדיוק על מה היא מדברת. "אני אוכלת פופקורן בכל יום לא רק בגלל שהוא מקור מדהים לסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. הוא החטיף שמרגיע אותי וששומר לי על הדיאטה ואפילו עוזר לי לשרוף שומנים. 

"אמנם בכוס אחת של פופקורן יש 60 קלוריות, אבל זה חלק מהקלוריות שאני מחשבת בכל יום כך שאין כאן חריגה מהכמות המותרת. 

"כשצורכים פופקורן טרי, מיד עם הכנתו, יכולים ליהנות מקשת רחבה של ויטמינים שהוא מכיל כמו ויטמין E, B6 ו-B12", היא מסכמת. 

המאכל המפתיע השני: יוגורט יווני

הדיאטנית הקלינית ג'ייקלין לונדון, שמועסקת בבית החולים 'מאונט סיני' בניו יורק, אומרת כי היא צורכת יוגורט יווני בכל יום משום שהוא מהווה עבורה תחליף לשמנת חמוצה, ואליו היא מוסיפה פירות, זרעי צ'יה ושיבולת שועל. 

"אני אוכלת קערה הגונה של יוגורט יווני בכל יום כי הוא עשיר בחלבון, עשיר בסידן ונלחם ברדיקלים חופשיים באמצעות חיידקים פרוביוטיים טובים", היא אומרת ומוסיפה כי הוא גם מסייע לשמירה על מערכת עיכול תקינה. 

המאכל המפתיע השלישי: שיבולת שועל 

רבים מאיתנו כלל לא מכירים שיבולת שועל באופן של צריכה יומיומית, אבל אין ספק שזה חבל. הדיאטנית מיצי דולהאן שבעברה הוגדרה כשמנה וסבלה ביותר מעודף משקל, החליטה שהיא לוקחת את עצמה בידיים והחלה לצרוך בכל בוקר דייסת שיבולת שועל. 

"הדבר הזה מדהים, וגם אם אתם לא אוהבים דייסות, את הדייסה הזו כדאי לכם לאמץ. בזכותה ובזכות משמעת קפדנית של שתיית מים והליכה מתונה בכל יום, השלתי מחצית ממשקל גופי, ואני ממליצה לכל מי שרוצה לרדת במשקל, לצרוך בכל יום דייסת שיבולת שועל".

לדבריה, ניתן להוסיף חלב או חלב סויה/שקדים לדייסה, אך היא עצמה צורכת את הדייסה שלה עם מים רותחים בלבד. "זה הכי טעים לי", היא מסבירה. 

שיבולת שועל היא דגן מדהים שמסייע בהפחתת רמות סוכר בדם, הפחתת כולסטרול ומתן בוסט של אנרגיה לגוף הודות לחומצת אמינו בשם טריפטופן. 

המאכל המפתיע הרביעי: שקדים וחמאת שקדים

קרי גלסמן היא לא רק תזונאית אלא גם בלוגרית שמגדירה עצמה כ'מומחית' לתזונה. לדבריה, אין יום שעובר עליה בלי שקדים - בצורתם הטבעית וכקמח שקדים ממנו היא מכינה שלל מטעמים. 

"אין מצב שתתפשו אותי בלי שקית השקדים שלי בתיק", היא כותבת בבלוג שלה. "שקדים זה מקור מצוין לויטמין E, סיבים תזונתיים ולא רק. אם אתם רוצים לשמור על בריאות הלב שלכם לטווח הארוך, תצרכו אותם בכל יום".

להמלצה הזו מצטרפת גם ג'ייקלין לונדון שאומרת כי היא מרבה להשתמש מדי יום בחמאת שקדים או לפי הניסוח שלה "לפחות כף אחת ביום".

"אני מוסיפה את זה לסלטים, ליוגורט, וכמעט לכל תבשיל שאני עושה, אפילו לחביתה".

תגיות:מזוןתזונאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה