סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: למה קשה לנו למצוא זוגיות?

השחקן כתב פוסט ויראלי אותו קשר לפרשת קורח. הוא הסביר על החיים של הדור החדש ומוצא פתרון: איך אפשר להתגבר על כל מה שאין לנו?

  • כ"ט סיון התשפ"ג
(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

השחקן אביב אלוש כתב פוסט מרגש על פרשת קורח אותה הוא מכנה "אחד מהסיפורים הכי חזקים בתורה".

"איך אדם גדול רוחני ועשיר כמו קרח נופל למקום שהוא מקנא, סובל ולא שמח בחלקו? בינינו, אי אפשר לשפוט אותו", הוא כותב. "כי כמעט כולנו כאלה, לא שמחים בחלקנו, בטח בעולם שאנחנו חיים בו היום - התחרות והמהירות שבה הדברים קורים ומתחלפיםיוצא איזה להיט שכולם רצים אחריו ובעוד שבוע הוא כבר 'פאסה', כי יש משהו אחר... אנחנו לא אשמים - זאת המציאות שגדלנו לתוכה".

"איך אפשר לעצור את המרדף הזה בתוך כל השפע שאנחנו חיים בו? זה משפיע על כולנו", כותב אלוש. "מבוגרים, צעירים וילדים, רובנו דבוקים למסכים עם מבול של תכנים וערוצים שנכנסים לנו לתודעה ובלי שנשים לב - ממייל קטן שנכנסנו לבדוק, פתאום אנחנו מתעוררים אחרי חצי שעה של גלילה בטלפון. איך זה קרה?".

לאלוש יש תשובה לכך, אבל קודם הוא מסביר כי "גם הילדים, מרוב משחקים וצעצועים ושפע שיש להם, לא מוצאים את עצמם. כל שבועיים מגיע שיגעון אחר שאי אפשר להשיג.  הקראנצ' פיסטוק והרולאפס-  רק בודדים ישיגו וישתפו ברשת. כולם רצים ורוצים את מה שאי אפשר להשיג. זאת השיטה. היא יושבת בדיוק על הנקודה הזאת של 'אני רוצה את מה שיש להם'".

"עולם המדיה מלא בהצלחות וסיפורים וטיולים של אנשים וחברים שאנחנו מכירים. כולם קונים, מתלבשים, מתאמנים, בונים - כולם נראים טוב ורוצים להיראות בדיוק כמו איך שהחברה קבעה להם - המראה והסטייל האידיאלי. וזה משפיע גם על הקושי של אנשים להתחייב ולמצוא זוגיות בגלל ריבוי האופציות אפליקציות וכו'. כי תמיד יש את התחושה שאולי יש שם משהו יותר טוב בשבילי. בכלל, תחושת ה'אני לא רוצה לפספס' היא לא נורמלי היום... כי אנחנו לא מפספסים כלום ושום דבר - רק את החיים עצמם. את הרגע הזה עכשיו - את זה אנחנו מפספסים.

"התורה, דרך סיפור קרח, מלמדת אותנו שהעשיר זה דווקא זה ששמח בחלק שלו ובמה שיש לו... שהוא יודע להוקיר תודה על ה'יש', אבל בעיקר להבין שהחלק שלי נמצא רק אצלי - אין עוד כזה חלק בעולם ובלי החלק שלי השלם לא יכול להיות שלם. אבל כשאני רוצה ומנסה להיות חלק אחר, זה מייצר בלאגן עוד יותר גדול. שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה.

"את קורח זה הוריד שאולה. האדמה בלעה אותו יחד עם כל האנשים שתמכו בו ויחד עם כל הרכוש הגדול שהיה לו (עשיר כקורח)", סיכם אלוש. "אם הוא היה שמח בחלקו, הוא לא היה מגיע לתוצאה הזו. אז כולנו כפרט וככלל צריכים לשמוח על החלק שלנו. למשל, כעם ישראל וכיהודים והעם שזכה לצאת ממצרים ולקבל תורה - זה חלק שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו - להמשיך רגיל ולרצות להיות ככל הגויים, זה לא יעבוד. תמיד תקיף אותנו תחושת אי נוחות, עד שנשכיל ונשמח בחלקנו".

תשובההעברה

תגיות:אביב אלושסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה