חדשות בעולם

להעלות את האנטישמים על הגריל: הקומיקאים היהודים במופע מחאה

לקומיקאים היהודים נמאס מהאנטישמיות, אז הם משיבים לידוענים אמריקאים במופע רוסט: כל מי שצלב את היהודים, יעלה "על הגריל": "העם שלנו עבר הרבה, לא ממעיטים בנושא"

  • כ"ו סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לקומיקאים היהודים נמאס מהאנטישמיות בארה"ב. הם חווים אותה דרך מופעי רוסט, מותג אמריקני ידוע שמטרתו היא לקחת דמות ו"לצלוב אותה" ללא רחמים. אפילו דונלד טראמפ ספג "טיפול אישי" במופעים כאלה. שורה של קומיקאים יהודים החליטו לעשות לזה סוף, בטח למופעים שמעלים נגד יהודים. הם יעלו מופע בעצמם וישימו "על הגריל" אנטישמים ידועים.

המופע הראשון נערך הלילה (בין רביעי לחמישי) בלוס אנג'לס. הוא כלל כוכבי סטנדאפ יהודים אמריקנים. שמם של כוכבי המופע הוא מודי רוזנפלד, אילון גולד, רייצ'ל בלום וג'ף רוס.

מפיק המופע, ארי פינצ'וט, סיפר לאתר ynet: "יש מסורת יהודית ארוכה ועשירה של התמודדות עם אנטישמיות בעזרת הומור. כשמסתכלים על העלייה המטרידה באנטישמיות הבוטה כיום, ההומור חייב לצאת למתקפה. החזון שלנו היה להפיק ולצלם מופע ראווה קומי חד-פעמי, שיציג שילוב של קומיקאים יהודים ולא יהודים שקורעים את האנטישמיות המודרנית והעתיקה בשנינות חדה שתיצור מסר עמוק. הומור כזה יחשוף את הצביעות, חוסר הרציונליות, הדעות הקדומות והמידע המוטעה סביב הגל האחרון של האנטישמיות ויספק נוסחה כיצד לנוע לעבר עתיד טוב יותר".

הוא הוסיף כי "הקומיקאים הגיבו בהתלהבות לקונספט ורצו מאוד להשתתף. הם יצרו חומרים מקוריים, כתבו שירים מצחיקים, וכל זאת מתוך הכרה בהזדמנות שיש להם לעזור להוביל את המאבק הזה ולהשפיע על יהודים ולא יהודים ברחבי העולם".

גולד מדגיש שהוא מתייחס ברצינות רבה לתופעת האנטישמיות: "העם שלנו עבר הרבה ובשנים האחרונות האנטישמיות מורגשת יותר. הערב המיוחד הזה הוא כדי להישען לאחור ולצחוק, אבל אנחנו לא ממעיטים בכאב ובחשיבות של הנושא".

תגיות:אנטישמיותקומיקאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה