חדשות בארץ

הערב: הפגנת ענק בקיסריה בדרישה לקידום הרפורמה המשפטית

ארגוני ימין יפגינו הערב בקיסריה, מול ביתו של ראש הממשלה, בדרישה לקדם את הרפורמה המשפטית

  • כ"ו סיון התשפ"ג
הפגנת הימין בירושלים (צילום: Erik Marmor / Flash90)הפגנת הימין בירושלים (צילום: Erik Marmor / Flash90)
אא

אחרי כישלון הקואליציה וניצחון האופוזיציה בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, דורשים כעת שרים, חברי כנסת וארגונים בימין הישראלי לקדם את חוקי הרפורמה המשפטית באופן חד צדדי, ולשפר את מערכת המשפט.

בעקבות כך החליטו בימין לקיים הפגנה של תומכי הרפורמה המשפטית מול מעונו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, בדרישה לקדם את החקיקה במהירות האפשרית.

בהפגנה, שיזמה תנועת "אם תרצו", יקראו המפגינים לראש הממשלה לממש את 64 המנדטים שיש בידו. "די לוויתורים הבלתי פוסקים לאנרכיסטים ולסרבנים ולאופוזיציה. 64 מנדטים דורשים להפסיק את הכניעה. כך לא משיגים יציבות, כך משיגים חולשה וחוסר יכולת לפעול", נכתב בהזמנה להפגנה.

אמש, לאחר הכישלון בהצבעה, חברי ממשלה זעמו בעקבות בחירתה של אלהרר וקראו גם הם לקדם את הרפורמה כעת. "אני קורא לראש הממשלה, לשר המשפטים וליו"ר ועדת החוקה - להביא מיידית להצבעה במליאה את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שנייה ושלישית. רפורמה עכשיו!", דרש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

שר התקשורת שלמה קרעי תקף: "המטרה של גנץ ולפיד היא לא באמת לבוא להסכמות אלא לחולל מהומה ולנסות להביא להפלת הממשלה. אחרי שהם קיבלו נציגה בוועדה, הם מציבים עוד אולטימטום ולא מוכנים לקבל את ההכרעה הדמוקרטית של הציבור. בעיניי צריך להשיב להם אולטימטום נגדי, שהיא הקו האדום מבחינתנו להרכב הוועדה לבחירת שופטים. אם הם לא מוכנים - צריך להתקדם להצעה להרכב הוועדה כמו שאנחנו רוצים".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח אמש לראשי המפלגות כאשר ניסה לשכנע אותם לדחות את הבחירות לוועדה לבחירת שופטים כי אם לא תושג פשרה הקואליציה תתחיל בחקיקה חד צדדית של הרפורמה. "בתוך חודש וחצי נתחיל בחקיקה חד צדדית של חלקים ברפורמה אם לא תושג פשרה", הבטיח נתניהו.

תגיות:הפגנהקיסריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה