בריאות ותזונה

שותים קפה בבוקר? זה מה שיכול לקרות לגוף שלכם

רוב הישראלים לא מוכנים להחליף את כוס הקפה שלהם בבוקר, אבל האם חשבתם מה יכול לקרות לגופכם אם תעשו זאת? מחקר חדש שמומלץ מאוד לקרוא לפני כוס הקפה הבאה

  • כ"ו סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנשים רבים פותחים את הבוקר עם שתיית כוס קפה. הם לא מכירים נוהג אחר ומסרבים להחליף את המשקה הפופולרי במשהו אחר, אלא שמחקר חדש מוכיח כי שתיית קפה בשעות הבוקר, לפני ארוחת הבוקר, עלולה לגרום לכם לנזק בריאותי.

בשנים האחרונות, יותר אנשים מסתפקים במים עם לימון או משקה בריאותי אחר והורידו את הקפה מסדר היום שלהם. הקפאין מוזרק לגוף כבר בשעות הראשונות ואחרים רואים בזה יתרון עצום. אלא שאותו מחקר מראה כי הרגע שבו התעוררתם הוא הזמן הכי גרוע לשתיית כוס קפה.

הסיבות לכך מגוונות: שתיית קפה בשעה מוקדמת, לפני ארוחת בוקר, גורמת לשיבוש איזון רמות הסוכר בגוף, בטח אם לא ישנתם כמו שצריך. רמה מאוזנת של סוכר יכולה למנוע מחלות כמו סוכרת או בעיה לב. המחקר מזהיר משתיית קפה על קיבה ריקה, מה שמייצר חומצות קיבה וגורם לתופעות כמו צרבת או קלקול קיבה.

סיבה נוספת היא הורמון שנקרא קורטיזול. ההורמון הזה מספק אנרגיה כחצי שעה עד שעה מרגע שבו התעוררתם. השילוב שלו עם קפאין מיותר.

טרייסי לוקווד בקרמן, דיאטנית וסופרת, מספרת כי שהוספת קפאין בשלב הזה גורמת לתחושת עצבים. היא טוענת כי השילוב הזה יוצר השפעה שלילית על הגוף. אם אתם שותים קפה בשעה מוקדמת בבוקר, כדאי שתחשבו פעמיים. לא בטוח שזה הדבר הכי נכון לגוף שלכם. ואם אתם בכל זאת רוצים קפה, נסו לפתוח את הבוקר בשתיית כוס מים, המתינו שההשפעה של הקורטיזול תחלוף ואז שתו כוס קפה. מקסימום, כך לפי המחקר - תרוויחו.

אליסון סטון, פסיכותרפיסטית הוליסטית שגרה בניו יורק, נותנת טיפ למי שמתקשה להיגמל מהקפה. "אם אתם מוצאים את עצמכם גומעים קפה מתוך הרגל, נסו לדחות את הכוס עד שתוכלו ליהנות ממנה במשך כמה דקות של שקט".

תגיות:בריאותקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה