חדשות בארץ

מפלה לקואליציה: חברת יש עתיד נבחרה לוועדה לבחירת שופטים

בתום ספירת קולות ההצבעה החשאית בכנסת התברר כי מועמדת האופוזיציה, ח"כ קארין אלהרר, נבחרה לחברה בוועדת לבחירת שופטים. ראשי האופוזיציה הודיעו על הקפאת שיחות ההידברות בבית הנשיא

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:54)

הקואליציה נכשלה הערב (רביעי) בניסיונה לדחות את בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. בתום ספירת קולות ההצבעה החשאית התברר כי ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד),מועמדת האופוזיציה, נבחרה לנציגה בוועדה לאחר שזכתה לתמיכתם של 58 חברי כנסת מול 56 מתנגדים – תוצאה המעידה על כך שלפחות ארבעה חברי קואליציה מרדו בהנחיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתנגד לבחירתה.

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד),שהעמידה עצמה כמועמדת לחברות בוועדה וסירבה להסיר את מועמדותה בניגוד לעמדת הקואליציה, זכתה ל-15 תומכים מול 59 מתנגדים. בתוך 30 יום יתקיימו בחירות חוזרות לבחירת הנציג השני של הכנסת בוועדה.

יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב על התוצאות: "העובדה שמקצת מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדת הקואליציה מטרידה מאוד, ומעלה סימן שאלה גדול האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית. לאור זאת, אני קורא לחבריי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן להביא באופן מיידי להצבעה בקריאה שנייה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים, ובהצבעה גלויה נראה האם הליכוד כולו מחוייב לימין או לא".

לאחר ההצבעה, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסרו הצהרה משותפת לתקשורת, בה הודיעו על הקפאת שיחות ההידברות בבית הנשיא עד להקמת הוועדה לבחירת שופטים.

לפיד וגנץ מתחו בדבריהם ביקורת חריפה על ראש הממשלה. "אומנם יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין ועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות", תקף לפיד. "הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי ועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין ועדה – אין שיחות".

גנץ הוסיף: "מה שקרה כאן היום הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ניסה ונכשל. אני מוטרד משום שנתניהו קרס. נתניהו נכנע לקיצוניים, נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית. ההתנהלות שלו מעלה סימן שאלה גדול על שיקול הדעת שלו בנושאים הרי גורל. מעלה שאלה לגבי היכולת שלו לשלוט בקואליציה ולעמוד בסיכומים. במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב – אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא".

בעקבות הודעתם של ראשי האופוזיציה על הקפאת השיחות, אמר שר התקשורת שלמה קרעי: "התגובה של גנץ ולפיד היא אקדח מעשן למי שעוד היה זקוק להוכחה שכל מטרתם היא הפלת הממשלה. צריך להשיב באולטימטום נגדי. לתת להם הצעה שהיא הקו האדום מבחינתנו, ושיבחנו אותה בכל אכסניה שמוכנה לארח אותם, בבית הנשיא או מחוצה לו. אם לא יסכימו, יש להתקדם לחקיקה ולאיין את תוצאות ההצבעה מהיום".

תגיות:יאיר לפידבני גנץהוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה